Når børn opdager de nedre regioner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.490 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. marts 2010

Webredaktøren-vb

Forleden fortale min datter, hvordan man 'laver' børn. Det havde hun netop hørt fra sin gode ven, og denne viden skulle selvfølgelig deles, mens vi var i svømmehallen til stor underholdning for hele omklædningsrummet :lol: Hvordan takler du dit barns møde med de nedre regioner og sin seksualitet? Bliver du flov eller er du rimelig afslappet omkring det? Og taler du åbent med dit barn, om emner der for nogle kan give blussende kinder? :blush: Læs artiklen 'Se min tissekone, mor' her!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

jennie-vb

Jeg tager det meget afslappet. Louisa er utrolig glad for sin `kuchi` (græsk for tissekone)og viser den stolt frem. Ikke nede i Netto, men herhjemme, når hun henter sin natble på badeværelset. Jeg synes det er sødt. Pigerne har ikke spurgt hvordan man laver børn, men vi har en bog der hedder Hvor kommer jeg fra, der er genfortalt af Johannes Møllehave, den har vi læst nogle gange :)

Anmeld

24. marts 2010

Spunk-vb

Efter sigende skulle den der hedder 'Er det her der bolles?' være rigtig god. Mange af de andre bøger om hvor børn kommer fra er genoptryk af bøger fra 70'erne og svarer derfor ikke helt til den måde vi taler om tingene i dag.

Anmeld

24. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

Min mand og jeg er meget ublufærdige og har en ret fri tone, og det har aldrig voldt os problemer at tale med dem om emnet. Hverken, da de var små, eller da de blev lidt større. Min datter fik de obligatoriske og pædagogiske svar på, hvordan det gik til, at jeg havde fået en baby i maven, da hun som 4-årig skulle være storesøster. Det nye ordforråd medførte, at hun til sin farmor kunne sige: 'Hurra, vi skal have fiskefrikadeller - det er min livmoder!!' Det har heller ikke været svært for os, da datteren kom i puberteten og snakkede meget og meget frit om sin krops udvikling. Men nu, hvor den ældste dreng pludselig vokser hist og her, bliver jeg til min egen store overraskelse lidt usikker. Han er dog også mere blufærdig end søsteren, så det gør det lidt lettere - men jeg må indrømme, jeg blev overrasket, da han en dag kom ud af badet og var - ja, vokset temmelig meget et særligt sted på kroppen (som godt nok også skal vokse temmelig meget på få år - men SÅ meget?? :blush: )

Anmeld

24. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

Har en spunk i maven skrev:
Efter sigende skulle den der hedder 'Er det her der bolles?' være rigtig god. Mange af de andre bøger om hvor børn kommer fra er genoptryk af bøger fra 70'erne og svarer derfor ikke helt til den måde vi taler om tingene i dag.
Åh gud, ja - jeg kan huske den der meget pædagogiske og frie billedbog af ægteparret Hegel, hvorfra følgende prægtige citat (efter hukommelsen) stammer: 'Per har en stor tissemand. Den hedder en pik. Lone har en stor tissekone. Den hedder en kusse.' Den holder vist ikke helt i dag. Men Johannes Møllehaves er stadig meget sød.

Anmeld

24. marts 2010

Charlotte d. 17.-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Har en spunk i maven skrev:
Åh gud, ja - jeg kan huske den der meget pædagogiske og frie billedbog af ægteparret Hegel, hvorfra følgende prægtige citat (efter hukommelsen) stammer: 'Per har en stor tissemand. Den hedder en pik. Lone har en stor tissekone. Den hedder en kusse.' Den holder vist ikke helt i dag. Men Johannes Møllehaves er stadig meget sød.
- Jeg tog fejl: Det er ikke Inge og Sten Hegeler, der har lavet den bog, jeg tænker på. De har skrevet 'Hvordan, Mor?' - og det er ikke den.

Anmeld

24. marts 2010

jennie-vb

Der bliver skam pik og kusse i vores udgave. Jeg oversætter så kusse, til tissekone, når jeg læser højt. Da jeg synes kusse er et grimt ord. :) Læste den her til aften for Viktoria, hun fulgte meget interesseret med, men da jeg spurgte, om hun så kunne forklare hvordan man lavede en baby sagde hun: BLA, BLA; BLA mor... Så det har nok været for meget af det gode alligevel. Hun er også kun 4 1/2 år :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.