Da jeg lærte ham at kende vidste jeg da godt han var kræsen, dog ikke til det vilde og hæmningsløse. Aftalen var klar- når Junior blev så stor til at kunne fatte, og spise med var det der pilleri i maden slut. Kunne slet ikke forholde mig til det der, jeg syntes hører børn til og ikke en mand på 40. Det er ofte ikke smagen, men 'det ser underligt uuuuudd'.... 'kan ikk li`når der er de der mærkelige nogen i', osv.... UUUUUUAAARRRR flip flip og stirre vantro på 'barnet'... Men jeg siger ikke noget groft, åbner igen en stille dialog om hvordan tingene er lavet, hvad det er og hvordan vi helst ser vores barn opfatter mad.. Dennes reaktion på at faderen jo har et rimelig ambivalent forhold til bordskik og respekt for den der laver maden.
Aftalen er at jeg laver maden til hverdag og han i weekenden. Nu kunne man måske fyrer grotekse jokes af ang. min manglende madkundskaber :P meeeen, jeg elsker at lave mad, deslige læse opskrifter. Ikke morfar/mormor mad men ej heller de outrere slags a la frølår oll, men ganske almindelig sund mad, som feks kan ses på denne sides udemærkede madplan ;) .
Feks : Krebinetter med appelsin. Har fået det èn gang. Manden ELSKEDE det. Lavede det i går. Ser manden pøse Engelsk sovs over det hele, samtidig med at kanten på tallerkenen er høvlet til med små stykker krebinet. I dag kan manden ikke lide det fordi de er 'formet sådan så man kan se der er sådan nogle lange nogen inden i....'... (farstrævler).
Dette indlæg er skrevet med et humor blik i øjet, men jeg siger jer, sommetider er jeg lige på nippet til at tude (synes det er skide barnligt respektløst). At en mand på 40 ikke kan spise ting der ser mærkelige ud, men ikke synes de smager grimt er for mig sindsygt mærkeligt. Men hvem er jeg også at skulle sige hvad der er rigtigt og forkert til en voksen mand på 40.... MEeen.....
Havregryn på toilettet var måske en mulighed ?? B)
Anmeld