Bliver vi mindre ensomme som gamle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. februar 2010

Webredaktøren-vb

Forleden hilste jeg (som altid) på en gammel dame i opgangen - omkring 90 år - der ikke fik børn og aldrig blev gift. Hun har vist ingen familie, men er super frisk og vi får os en sludder i ny og næ. Mon vores generation bliver mindre ensomme på grund af Facebook og de teknologiske muligheder, der allerede nu er tilstede. Mon vi som gamle vil opsøge gamle folkeskolevenner vi ikke har set i 50 år, men været på Facebook med og dermed undgå ensomheden? :huh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

Soap-vb

Svært at sige, hvor ensom man bliver kommer vel helt an på hvor mange i ens omgangskreds der dør for en selv Samt for minded man er for at kaste sig ud i nye bekendtskaber :)

Anmeld

24. februar 2010

Signe1704-vb

Altså mine 'gamle' er langt fra ensomme. Man skal nærmest bestille tid hos dem :laugh: De flyttede på landet for 4 år siden (til min fars fødeegn) og hvor har de dog fået travlt. De er blevet gode venner med naboen, er begyndt at se min ene farbror meget og har to hold venner dernede de pludselig også ser en masse. Derudover har de nogle venner som de mødes med og tager på museer og lignende, Det er rigtig dejligt at man ikke skal besøge dem af pligt. Min mor går hjemme så hun kommer også tit her et par dage eller tager over til min søster i Sverige nogle dage. De er endnu ikke SÅ gamle (54 og 57), men jeg tror nu ikke de bliver ensomme.

Anmeld

24. februar 2010

Spunk-vb

Nej, det tror jeg ikke nødvendigvis. De sociale netværk kan jo netop have den modsatte effekt - at folk får dækket deres behov, eller forskanser sig bag deres 'facebook-maske' som giver illusionen af at de er sociale. Og bare fordi man skriver kommentarer til hinanden på fb eller andre steder er skridtet til at mødes irl stort. Jeg synes i hvert fald ikke, at det nødvendigvis ville være nemt at mødes med folk jeg ikke har set i 10 år, bare fordi jeg har sagt hej til dem på fb.

Anmeld

26. februar 2010

Fuzzbox-vb

Har en spunk i maven skrev:
Nej, det tror jeg ikke nødvendigvis. De sociale netværk kan jo netop have den modsatte effekt - at folk får dækket deres behov, eller forskanser sig bag deres 'facebook-maske' som giver illusionen af at de er sociale. Og bare fordi man skriver kommentarer til hinanden på fb eller andre steder er skridtet til at mødes irl stort. Jeg synes i hvert fald ikke, at det nødvendigvis ville være nemt at mødes med folk jeg ikke har set i 10 år, bare fordi jeg har sagt hej til dem på fb.
Lige præcis denne tanke her, har jeg haft på det område... Kan man finde ud af, at være social, med al den computer, som vi har beskæftiget os med i mange år?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.