Testen kan sagtens være negativ selvom man er gravid.. Det har jo noget at gøre med hvor højt HHG-niveauet (er det ikke sådan det hedder??) i urinen er. Hvis det altså er sådan en test, selvfølgelig - men det er de fleste vist... Og jeg mener at kunne huske min læge fortalte mig, at det er forskelligt hvor hurtigt den stiger, når man er blevet gravid. Noget med hvornår i perioden at befrugtningen sker..
Og i øvrigt er det en fordel at bruge morgenurinen, selvom der i testen står at den kan tages hele dagen - da urinen er mere koncetreret om morgenen, og derfor er det nemmere at 'måle' hvad der er i den.. Og især hvis det er fordi HHG-niveauet ikke er så højt endnu..
Da jeg skulle have den første, var jeg gået 14 dage over (hvilket var sket flere gange før..) og tog en test dagen før vi skulle 4 dage til Skanderborg Festival.. Og den var helt sikkert negativ - tog til festival, og drak alkohol med god samvittighed.. Da vi kom hjem og der stadig ikke var 'sket' noget, tog jeg en ny test som var klart positiv... (Og så kom den dårlige samvittighed som en stor mavepumper.. :unsure:)
Så jeg ville vente nogle dage og tage en ny test.. Og det er præsis det samme lægen gør - tager en sticks test der måler HHG-niveauet..
Og som andre også har skrevet, tror jeg også på, at det sagtens kan udeblive nogle dage, fordi man spekulerer så meget over det..
Anmeld