Dagpleje og vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. februar 2010

Jeamie-vb

Sønnen er jo startet i dagpleje for 3 uger siden. Går fint så længe jeg ikke er der ;). Græder når jeg går og alt det normale. Men han har tabt 1½ kg, hvilket jeg synes er ret meget, specielt når han i forvejen ikke havde noget at tabe sig af. Han spiser ikke ret meget herhjemme mere, afviser maden, men det har jeg taget som at han får rigeligt hos dagplejen. Men kan ikke rigtig blive klog på hvad han får at spise. De billeder jeg får tilsendt er dog med ham siddende og spise hver gang :). Er det normalt at de taber sig i starten ? Tænker her der er meget at kigge på, stress over alt det nye osv. Men det er bare så nyt da han normalt æder os ud af huset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Soap-vb

En typisk ting at tabe sig ved som barn er jo når de går fra kravle til gå , og han vil jo unægtelig bevæge sig mere i DP end hjemme i kraft af de andre børn Hvordan ligger han på kurven nu i forhold til før? Så længe han ikk er rad mager nu og ellers virker sund og frisk ville jeg ikke blive alarmeret :) Jeg syns hvis du er bekymret så ring til lægen og bed om et tjek, just in case, om ikke andet så for at få sinds ro :)

Anmeld

21. februar 2010

Jeamie-vb

Han har altid været større end alle andre. Højdemæssigt, så der skal ikke meget til før han ser mager ud :) . Han har gået siden han var 8½ mdr og altid spurtet rundt, kravlet op og ned ad ting. Har en ide om at han faktisk mere studere de andre børn nu. Hvad vi har fået fortalt ihvertfald :). Men hopper lige op og tjekker hans kurve. Der er nok røget et hak nedad nu :) Soap skrev:
En typisk ting at tabe sig ved som barn er jo når de går fra kravle til gå , og han vil jo unægtelig bevæge sig mere i DP end hjemme i kraft af de andre børn Hvordan ligger han på kurven nu i forhold til før? Så længe han ikk er rad mager nu og ellers virker sund og frisk ville jeg ikke blive alarmeret :) Jeg syns hvis du er bekymret så ring til lægen og bed om et tjek, just in case, om ikke andet så for at få sinds ro :)

Anmeld

21. februar 2010

Soap-vb

Jeg går ud fra han er omkring et år nu så ? I vel er næsten lige stoppet med modermælkserstatning /amning også ? Jeg tænker om det måske kan være det som har givet vægt tabet da der jo er en hel del i både mme og mm som de tager rigtig godt på af jo og når du selv skriver han er en aktiv dreng tjaa ka du se hvor jeg vil hen ? :)

Anmeld

21. februar 2010

Jeamie-vb

Han er halvandet :). Stoppede med mme da han var 9 mdr - hvor han kun fik èn til natten... øøøh eller fik han overhovedet ? :laugh: Kan jeg sq da ikke huske. Vi stoppede fordi han ikke kunne tåle det... nå, sidebemærkning :).. Sødt du kommer med forslag :) Soap skrev:
Jeg går ud fra han er omkring et år nu så ? I vel er næsten lige stoppet med modermælkserstatning /amning også ? Jeg tænker om det måske kan være det som har givet vægt tabet da der jo er en hel del i både mme og mm som de tager rigtig godt på af jo og når du selv skriver han er en aktiv dreng tjaa ka du se hvor jeg vil hen ? :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.