Det svinger meget. Jeg er meget sammen med kolleger, men vi snakker nu ikke så meget. Det bliver mest over frokost og så lidt snak over kaffemaskinen. Har et par få kolleger jeg tager en længere snak om fælles interesser med.
Men, jo - min partner og jeg er begge meget på arbejde, og med rejser, weekend-tjanser, forskelle i fritids-brug, og så alt det praktiske der skal gøre herhjemme, så bliver det ikke altid til at vi får snakket så meget - osse selvom vi er meget sammen. Nogen gange er det lige før jeg syn's vi snakker mere sammen i telefon end derhjemme.
Jeg har en del venner jeg snakker meget med, både pr. mail og over en kaffe ude i byen eller et par glas vin derhjemme. Og en søskendeflok har jeg osse. Og en lang række kolleger/bekendte/venner over hele kloden, som jeg ser og hygger mig med når jeg rejser, og ofte mailer med (og joker med på FB) i det daglige.
Ofte når jeg har fri og er færdig med det daglige og har badet og puttet og læst godnathistorie - så trænger jeg aller mest til slukke for snakken og måske læse lidt eller høre lidt musik. Så er det rart bare at være sammen, uden at der skal siges så meget. Gøre hver sit, men stadig mærke hinandens nærvær. Måske er det noget der kommer med at ha' været sammen i mange, mange år? De fleste af ordene er brugt, og så indfinder stilheden sig - en stilhed som ikke er tavshed, hvis du forstår?
Anmeld