Min mand gør forskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

894 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. februar 2010

Signe1704-vb

Jeg synes min mand gør forskel på vores børn. Jeg har jo en søn på 11 år fra tidligere og sammen har vi en pige på 2 og en dreng på 6 måneder. Problemet er at jeg synes min mand giver vores datter langt mere opmærksomhed end de to andre. Han kunne aldrig drømme om at lave særregler for en eller flere og han ville heller aldrig købe større gaver til en, så det er ikke her den er gal. Men når han kommer hjem fra arbejde har han stort set vores datter på armen hele tiden. Den lille forstår det ikke endnu, men min store tror jeg føler sig lidt tilsidesat. Det er rigtig svært for jeg ved jo godt min mand aldrig får samme følelser for min store søn som for de små, men det er måske også derfor at det stikker lidt ekstra i mit hjerte :( Vores datter har uden tvivl en rigtig sjov og dejlig alder og min kæreste nævner mange gange at 'nu gjorde eller sagde hun. Er det ikke bare sødt? ' Og jo det er sødt, men sådan siger han jo aldrig om den store. Det han gør er selvfølgelig heller ikke sødt, men kunne han så ikke sige at det var dejligt at han var sød ved sine søskende, at han hjalp til eller noget? Det er tit min kæreste der laver lektier med min søn, men jeg synes han mangler at rose ham noget mere når nu han roser vores datter hele tiden, og lektierne ville da være oplagt. Nå jeg må vist tage den snak med ham - jeg hader bare sådan noget... Ved egentlig ikke hvad jeg ville med dette - måske bare have luft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Soap-vb

Altid dejligt at få luft :) Jeg tænker om han gør det bevist for det tror jeg ikke Jeg har selv en stor dreng fra tidligere forhold så kan sagtens sætte mig ind i din frustration omkring dette

Anmeld

10. februar 2010

Ajna-vb

Forstår godt, at den er svær at få hul på. Måske kunne du indlede snakken ved at rose ham? Altså sige et aller andet med, at det er dejligt, at han så åbenlyst nyder sin datter og, at det er dejligt for hende at kunne dele de gode stunder med sin far - det ville også være dejligt for din store dreng at mærke noget af al den positive opmærksomhed. At den opmærksomhed han kan få at din mand jo er helt anderledes og speciel end den han får af dig som mor..... Jeg kom også til at tænke på: Hvor er drengens far henne i dette - har de kontakt, så han får noget tid med ham alene eller fungerer din mand som far for ham? For så er det jo endnu mere vigtigt, at han føler sig på 'lige fod' med de to andre børn i familien.

Anmeld

10. februar 2010

Signe1704-vb

Jeg tror helt sikkert ikke han gør det bevist. Min store dreng er hos sin far hver anden weekend, men der er der også kommet en lillebror for 9 måneder siden, så der er små børn overalt. God idé med at rose ham først. Det vil jeg prøve.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.