Lidt om min baggrund i MEGET KORTE TRÆK
Min far var alkoholiker og kun 20 år da han blev far ...ikke opgaven moden.
Han var utro og slog min mor. Han slog aldrig mig, men råbte og skræmte mig meget med hans dominerende væremåde, og utilregnelige humørsvingninger...
Da jeg var 4 år flyttede han fra os....
Jeg manglede noget (her kom der i en periode på 10 år en pap-far som bare lave endnu mere rod i min opvækst)
Som 10-årig mødte jeg tilfældigt min far. Vi fik lidt kontakt, men det var svært at opretholde, da jeg havde en alder hvor jeg var flyvsk og mine venner og hobbyer trak mere end at skabe forældre-bånd....
Årene gik med kontakt nu og da, men aldrig sådan NÆRT.
Min far blev ramt af en blodprop i hjernen og blev lam. Endnu noget der bevirkede at vores kontakt ikke var så nem at opretholde.
Alkohol var lagt på hylden. Og min far var en helt forandret mand

Han havde hurtigt efter han gik fra min mor, fundet en anden kvinde. Hun havde holdt i gennem alt hans lort (og afvænning) og de var blevet gift og havde fået en dreng sammen. Og 5 år senere fik de også en datter...
Jeg flyttede hjemmefra som 20-årig. Min far kom ind imellem på besøg.
Det virkede til at han havde lidt dårlig samvittighed over, at hans t andre børn havde fået, men at han aldrig havde givet mig noget. Så jeg fik lidt møbler og hjælp fra ham, kort tid efter jeg flyttede hjemmefra.
Vi havde kontakt nogle måneder. Så forvandt den for en lang periode, og kom igen, osv....
Aftaler vi havde lavet, blev nogle gange glemt, og jeg blev skuffet (selvom jeg forsøgte at være ligeglad) ....min far gjorde det dog aldrig bevidst / med vilje.
Der var en lang pause i vores kontakt.
Så kom der pludselig kontakt igen, mens jeg var gravid med vores første barn.
Min far og jeg måtte have kortene på bordet og snakke om det een gang for alle. Og jeg var imponeret over, at han rent faktisk spurgte mig hvad JEG ønskede. Han sagde at han gerne ville vores forhold, men at det gang på gang gik i stå. Og han bare ville gøre/være det som JEG ønskede....
Og jeg sagde, at nu handlede det for mig, om mere end bare MIG - nu blev han morfar! Og een ting var at jeg ikke havde haft ham nok i mit liv. Men det skulle ikke fortsætte sådan i min datters liv også. Hun skulle ikke miste en morfar, fordi han kom i en periode, og hun ville holde af ham, hvorefter han så forsvandt igen i laaang tid, osv...
Så min far fik valget mellem at holde sig til og blive ved med det, eller at holde sig helt væk.
Han valgte at holde sig til. Og HATTEN AF FOR MIN FAR. Han er her endnu!
Nu er jeg mor til to børn, og de kender deres morfar og holder af ham.
Det varmer mig indeni.
Nok nåede vi aldrig at få et far-datter forhold imens jeg havde brug for det, da jeg voksede op. Og det kan ikke indhentes nu!
Men nu har vi fået et forhold op at køre, og det bliver mere og mere afslappet, ægte og behageligt for hver gang vi er sammen.
Stadig render vi ikke en heeeelt masse sammen.
Det ønsker jeg slet ikke, da jeg jo har meget andet også.
Men vi ringer sammen, og sørger for at lave aftaler, så der ikke går alt for mange måneder imellem.
Så her er det faktisk endt rigtig godt, fordi vi ENDELIG fik taget den svære snak