Hvis du skulle bo i et andet land?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2010

Elverpigen-vb

Jeg ville også vælge Australien, vi var dernede i en måned for et år siden. Det er bare dejlige mennesker og naturen er helt fantastisk. B) Jeg vil nok savne Danmark alligevel. Årstiderne og min familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

Lars F-vb

MEGET gerne Hawaii.
Jeg er lidt nysgerrig - hvorfor lige Hawaii? Jo, klimaet er dejligt og naturen er flot, men byerne er mest halvkedelige amerikansk urban sprawl, der er overrendt med 'Mallorca-turister' (bortset fra at de er amerikanere de fleste), og så er det bare forbandet langt væk fra alt. Et besøg på Hawaii er dejligt, men at bo der syn's jeg ikke lyder så godt.

Anmeld

4. februar 2010

Lars F-vb

Nå, det så er sagt, så er USA jo kæmpe stort, og det afhænger meget af hvor præcis man bor.
Enig - USA er mange ting, og jeg kommer her med stor fornøjelse (er pt. i Salt Lake City). Her er storslået natur, masser af muligheder, og jeg har mange gode venner her. Chicago, SF, Seattle, måske Boston eller Rhode Island - det kunne nok lade sig gøre. Men stadig - der er for mange skrækkelige tendenser til at jeg i længden ville kunne ha' det godt med det, tror jeg.

Anmeld

4. februar 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg har to MEGET forskellige drømme: 1. Christiania. Det er da NÆSTEN udlandet! Dog tror jeg, den drøm skulle have været realiseret, da jeg var 20. 2. Redondo Beach, Los Angeles - tæt på min bror og hans kone i et lille, idyllisk kvarter, hvor man ikke låser døren om natten, få hundrede meter fra stranden. Men - jeg bor i et vidunderligt område i et dejligt land.

Anmeld

4. februar 2010

151009-vb

Canada. Helt klart og uden tvivl. Manden kommer jo også derfra. Vi har faktisk også nævnt muligheden for hinanden indtil flere gange. Har også sagt til ham at hvis (skulle nok nærmere være når, men håber stadig) der sker et terrorangrib her i Danmark, så er vi halvvejs i Canada for at bo der! ;)

Anmeld

4. februar 2010

Webredaktøren-vb

Lars F skrev:
Nå, det så er sagt, så er USA jo kæmpe stort, og det afhænger meget af hvor præcis man bor.
Chicago, SF, Seattle, måske Boston eller Rhode Island - det kunne nok lade sig gøre. Men stadig - der er for mange skrækkelige tendenser til at jeg i længden ville kunne ha' det godt med det, tror jeg.
Kombinationen af storby og forrygende natur som bjerge eller strand i køreafstand (dog lang) er tilstede flere steder i USA, men du har helt ret i, at der både i amerikanske storbyer og provinsbyer er nogle tendenser, der vil være svære at leve med. Men der er i USA også en åbenhed og en tro på, at alt kan lade sig gøre, som jeg elsker :) Og så er der jo vejret... hvilket er en væsentlig årsag til at Hawaii også ryger på min liste. Kunne I ikke lige se mig surfe dagen lang med en blomsterkrans om halsen? Ahh, måske har du ret, at det er bedre bare at holde ferie der og så bo i San Fransisco :)

Anmeld

5. februar 2010

Spunk-vb

Nogle gange, når der har ligget sne i lang tid, og det altid er mørkt drømmer jeg om at bo et sted i Caribien. Men faktisk kan jeg godt lide at årstiderne skifter - og jeg kan også godt lide vinter. Hvis jeg skulle bo et andet sted, skulle det være et sted med en anden mentalitet. Uden alt den fremmedhad, jantelov og andre ubehageligheder. Og et sted hvor folk kender køkultur! Har hørt at det sidste er meget vigtigt i England - så måske der. Der kan jeg da også gøre mig forståelig :)

Anmeld

5. februar 2010

Titte-vb

Jeg tror jeg bliver hvor jeg er! Vadehavet er min nabo, markerne og rådyrene er på den anden side af vejen, og her er dejligt om sommeren.... Har tidligere boet i Norge, savner det til evigheder, men bo der igen tror jeg ikke ville være noget for mig. Skulle jeg vælge, tror jeg jeg ville have en mobilhome og have hele sydeuropa som mit hjem om vinteren, og lille Tjæreborg om vinteren!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.