Spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. september 2009

Na-Wi

Godaften tøser

Jeg ville lige hører jeres mening på dette ..
Begge mine forældre har sukkersyge, og jeg har derfor fået lavet en glucose belasning hvert ½ år.. Resultaterne på belasningerne har altid ligget lige under 
det den max må være på.. I Fredags fik jeg lavet en ny og der lå den højere end hvad det tilladte er! Max hedder 9,0 og min lå på 9,8, eftersom jeg er gravid (31+2) skal der holdes ekstra øje, men lægen sagde bare ''lad os se hvad den siger om  6 måneder'' han lød ikke som om han havde særlig meget styr på det..
Skal jeg tage fat i ham eller skal jeg lade det ligge ?

En anden ting er at min mave klør som en i helvede konstant, er det normalt ?

Knus Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
maven klør fordi maveskindet strækker sig og der sker en masse hormonforandringer i kroppen! -det er helt normalt!
Mht. din mulige sukkersyge ville jeg nok ikke spise mig af med at de ikke holder bedre øje med dig!? Hvis du er nervøs/bekymret synes jeg endnu mere at de bør holde øje med dig!! Hvor langt henne er du?
Hvis jeg var dig ville jeg helt klart, overfor lægen, give udtryk for at du ikke føler dig tryg ved bare at skulle gå rundt!
Håber at den bare tilfældigvis var lidt forhøjet og at det ingen betydning får for dig i graviditeten eller fremover

knus Caroline

Anmeld

3. september 2009

Bom

Naannaa87 skriver:

Godaften tøser

Begge mine forældre har sukkersyge, og jeg har derfor fået lavet en glucose belasning hvert ½ år.. Resultaterne på belasningerne har altid ligget lige under 
det den max må være på.. I Fredags fik jeg lavet en ny og der lå den højere end hvad det tilladte er! Max hedder 9,0 og min lå på 9,8, eftersom jeg er gravid (31+2) skal der holdes ekstra øje, men lægen sagde bare ''lad os se hvad den siger om  6 måneder'' han lød ikke som om han havde særlig meget styr på det..

Knus Nanna

Jeg ville nok tage fat i en læge igen...

Jeg er social og sundhedsassistent, og i hjemmeplejen har jeg en ældre dame som rent ud sagt kradser sig til blods pga hende sukkersyge, som vi ikke kan holde stabil...

Men jeg ved jo selvfølgelig ikke om din mave klør pga graviditet... Har aldrig selv været gravid.. Sååå..

Men sys du skal snakke med en læge, så får du også ro i sindet igen..

Held og Lykke...

Anmeld

3. september 2009

Na-Wi

1000 tak for svarene må hellere se om jeg kan komme igennem til lægen imorgen tidlig så det er jo ikke det nemmeste i verden desværre ..

Jeg aner ikke hvorfor min mave klør så meget, håber bare det er pga graviditeten, men dejligt at have en kæreste som gerne vil klø den for mig et par gange om dagen

Knus fra Nanna 31+2

Anmeld

3. september 2009

Moderator

Naannaa87 skriver:

1000 tak for svarene må hellere se om jeg kan komme igennem til lægen imorgen tidlig så det er jo ikke det nemmeste i verden desværre ..

Jeg aner ikke hvorfor min mave klør så meget, håber bare det er pga graviditeten, men dejligt at have en kæreste som gerne vil klø den for mig et par gange om dagen

Knus fra Nanna 31+2

min svigerindes mave kløede HELT vildt fra da hun var omkring 25-30 uger henne... hun fik noget speciel mavecreme hvor der også var noget kløestillende i som hun var rigtig glad for

Anmeld

3. september 2009

Na-Wi

Caroline86 skriver:

min svigerindes mave kløede HELT vildt fra da hun var omkring 25-30 uger henne... hun fik noget speciel mavecreme hvor der også var noget kløestillende i som hun var rigtig glad for

Tror du bare det er en creme man kan købe på apoteket uden recept?
Den kunne jeg ihvertfald godt bruge

Anmeld

3. september 2009

Moderator

Naannaa87 skriver:

Tror du bare det er en creme man kan købe på apoteket uden recept?
Den kunne jeg ihvertfald godt bruge

du kan prøve at spørge dem på apoteket... ellers kan du sikkert på en recept fra din læge... umiddelbart tror jeg bare du kan købe det i håndkøb!
gætter på der en lidt lidokain i, men jeg ved det ikke.. kan fagfolkene nok svare på..

Anmeld

3. september 2009

Heidi.

Naannaa87 skriver:

Godaften tøser

Knus Nanna

Maven kan klø, muligvis grundet leverkløe.. Dette er IKKE farligt men pisse belastende,, Det er fordi leveren udskiller meget gult farvestof(galle) under graviditeten, og det kommer så til at klø, f.eks på mave, håndflader og fødder.. Men jeg ville kontakte lægen igen, ang glukosebelastningen, eller min jorgemoder, om ikke andet for at få ro i sjælen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.