Søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

Jeamie-vb

Malik skal jo starte i dagpleje. Første dag i går faktisk. Er dog lidt at tænke på mht søvnen, for hvis han skal sove på de tidspunkter, og timer han plejer, så får han intet ud af at være der. Det normale er vel at børnene bliver lullet stille og roligt ind i hinandens rytme hvor til sidst ikke rigtig at ha sin formiddags lur længere ?! Han er snart halvandet så det er vel meget normalt at det bliver lavet om til kun èn lur om dagen efterhånden. veninden fortæller så at man ikke må vække sit barn, og ihvertfald ikke mere end èn gang om dagen for det skaber stress og deres krop ikke kan finde ud af det, rent fysiologisk. Se sådan noget får jeg stress af, for hvordan undgår man det i dagplejen ?! Malik kan jo snildt sove fra 9 - 12 nogle gange :). Sjældent han nøjes med 1 time i nogle af hans lure.... Nå, men hvad gjorde/gør i ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Jeamie-vb

Ps. og gå ud over deres nattesøvn til sidst. Hvilket jo er noget der kører ret godt for tiden :)

Anmeld

2. februar 2010

Johannamor-vb

Som udgangspunkt kan du bare stole på, at den klarer dagplejerne. De har gjort det masser af gange før, så det lykkes nok endnu engang med din dreng... Jeg siger ikke, at det går uden problemer her og nu... der kan sagtens gå en måned eller to, før drengen er tryg nok til at sove ordentligt og den nye rytme er kørt ind, men får han ikke sovet ordentligt i løbet af dagen trænger han jo ekstra meget til det om natten, og det er du vel ikke ked af??? Du kan iøvrigt ikke forudse, hvor nemt eller svært det er at indkøre de nye vaner. Min søn, der havde haft rigtigt gode sovevaner lærte i sin tid først at sove rigtig middagslur i vuggestuen, da han efter en måneds uro fik lov til at sove i sin barnevogn - i puslerummet. (Da han så havde lært det kom han ud til de andre børn i krybberne og alt var, som det skulle være... Datteren derimod lærte - i en anden vuggestue - på kun én dag at lægge sig til at sove på en madras ved siden af de andre bør; med hende havde jeg ellers forudset en masse ballade... Så derfor: Snak med dagplejerne om, hvordan det går, og hvad de råder til. De kender ikke lige din dreng endnu - men de har kendt masser af andre, så de er rigtigt gode til at se på dit barn, hvad der skal til!

Anmeld

2. februar 2010

Mor til to-vb

Jeg havde også min tvivl om om det ville gå da storesøster skulle starte, men det gik fint fra første dag. Hun skulle lidt før i seng til at starte med og så fik hun 2 lure i weekenden indtil hun var 15-16 mdr.

Anmeld

2. februar 2010

WebDebattør jeANNE-vb

Havde samme tanker som du da Lucca skulle starte - Hun sov nemlig også en lang formiddagslur og igen nogle timer over middag. Jeg snakkede bare med dagplejeren om detog hun var meget med på at hun selævfølgelig skulle have hendes søvn. Så når hun er træt om formiddagen bliver hun puttet og vågner af sig selv og får også en lang lur over middag. Så hun sover da også mange af timerne dernede, men har det også sådan at det er det hun har behov for, for at få noget ud af dagen. Og er da sikker på at hvis du taler med hende om det, så finder i ud af det. Børn er jo forskellige og det ved din dagplejer da selvfølgelig også. Held og lykke med opstarten :)

Anmeld

2. februar 2010

Mor til to-vb

Jeg glemte lige at skrive hvordan det foregik med min pige. Det var sådan, at min pige blev puttet ved 8 tiden og så blev vækket klokken ca 9 og så kunne de tage afsted og lave hvad de nu skulle lave. De kom så hjem ved 12-tiden og der blev hun puttet igen. Det var sådan alle dage også når de ikke skulle afsted, for ellers fik hun jo ikke rytmen ind. Jeg var meget bekymret for det, for hun havde virkelig været svær at få ind i rytmen, som Johannamor også skriver. Men min bekymring blev gjort til skamme. Det kan jo ikke være rigtigt at de større børn ingen steder kan komme, fordi der er et sovebarn. Det er jo selvfølgeligt afhængigt af hvor gammelt barnet er. Det er klart at et barn på f.eks. 6 mdr. ikke kan undvære alle sine lure, og køre efter dagplejens skema. Men din dreng er jo heldigvis 15 mdr, og kan helt sikkert sagtens klare det. Det hele handler jo om, at det skal fungere bedst muligt for alle og hvis det ikke gør det efter en uge eller to, så må man jo tage samtalen med dagplejemoderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.