Som udgangspunkt kan du bare stole på, at den klarer dagplejerne. De har gjort det masser af gange før, så det lykkes nok endnu engang med din dreng...
Jeg siger ikke, at det går uden problemer her og nu... der kan sagtens gå en måned eller to, før drengen er tryg nok til at sove ordentligt og den nye rytme er kørt ind, men får han ikke sovet ordentligt i løbet af dagen trænger han jo ekstra meget til det om natten, og det er du vel ikke ked af???
Du kan iøvrigt ikke forudse, hvor nemt eller svært det er at indkøre de nye vaner. Min søn, der havde haft rigtigt gode sovevaner lærte i sin tid først at sove rigtig middagslur i vuggestuen, da han efter en måneds uro fik lov til at sove i sin barnevogn - i puslerummet. (Da han så havde lært det kom han ud til de andre børn i krybberne og alt var, som det skulle være... Datteren derimod lærte - i en anden vuggestue - på kun én dag at lægge sig til at sove på en madras ved siden af de andre bør; med hende havde jeg ellers forudset en masse ballade...
Så derfor: Snak med dagplejerne om, hvordan det går, og hvad de råder til. De kender ikke lige din dreng endnu - men de har kendt masser af andre, så de er rigtigt gode til at se på dit barn, hvad der skal til!
Anmeld