10 dage uden mor og far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.754 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Webredaktøren-vb

I det kommende Vores Børn for februar kan I glæde jer til at læse en to-årigs dagbog, mens mor og far var 10 dage i New York... mormor hjalp med at skrive dagbogen ;) Hvornår kan man tage på ferie uden sit barn, og hvor længe kan man tillade sig at være væk? Er børnefri ferier en bonus for parforholdet eller synd for barnet? Og hvornår var I selv sidst på ferie uden børn? Personligt har jeg ikke selv haft det store behov for ferie uden børnene, og står heller ikke med de store pasningsmuligheder, så det giver sig selv :blink:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

Fuzzbox-vb

Lige pt har jeg ikke behov for at holde fri uden børn, så jeg skal ikke kunne sige, om det er en fantastisk ide eller ej! Jeg kan godt forestille mig, at det kunne være rart, at få lov til at være voksne, uden at skulle være forældre :) Men Hvor længe kan man mon selv holde til, at være væk fra de små, og alle smårutinerne? ;)

Anmeld

21. januar 2010

Spunk-vb

Jeg kan da forestille mig, at det vil være skønt om et par år. Hvor længe man kan tillade sig at være væk fra sit barn det aner jeg ikke - vi må vel spørge nogle fagligt kvalificerede personer...

Anmeld

21. januar 2010

Heidi Nielsen-vb

Tror da helt klart det ville være rart med en lille 'voksen' ferie.....men det har jeg ikke brug for lige nu.....elsker at se mit barn når vi er på ferie...hvordan han bare hygger med farmand og mig...og omvendt selvfølgelig :) synes det er helt fantastisk at have dem med på ferie..... Tror faktisk ikke vi kommer på aleneferie før de er store nok til at kunne være alene hjemme....altså om 18-20 år :P he he he he

Anmeld

21. januar 2010

Signe1704-vb

Vi har været på weekendophold uden børn. Tror den lille (som nu er den mellem) var omkring et år da vi var afsted første gang. Vi har snakket om at tage en uge ud at rejse uden børn, men den mindste skal være 2-3 år først. Da jeg havde en søn fra tidligere og vi hurtigt fik børn har vi aldrig prøvet at rejse alene. Det kunne vi godt tænke os, men der skal være penge så det ikke går ud over vores ferie med børnene. Det må ikke være på bekostning af vores fælles ferie.

Anmeld

22. januar 2010

Johannamor-vb

Ét år - ét døgn. To år - to døgn. Tre år -... Nej, jeg kunne ikke drømme om at forsvinde fra min tre-årige i 10 dage sammen med hendes far. Heller ikke selvom hun (og storebror) elsker at sove hos mormor. Vi har i over fem år drømt om en kæresteweekendtur - og det bliver vel snart til noget. Men at efterlade børnene i mere end et par dage synes jeg er helt, helt forkert...

Anmeld

22. januar 2010

Ajna-vb

Jeg kan faktisk kun tilslutte mig Johannamors indlæg - Og jeg ved ikke, om det er synd for børnene at efterlade dem en ferie - for det ville være synd for mig! Jeg nyder at have ferie med mine børn og at være væk fra hverdagens trummerum og stress. .... jeg kunne heller ikke finde på at rejse 10 dage væk fra min mand, fordi jeg trængte til 'mandefri' tid..... Og jeg ved godt, at mange par rejser ud hver for sig og er opladede og fulde af gejst bagefter, men for mig er ferier altså den tid, hvor vi som familie har mulighed for at have noget kvalitetstid - sammen.

Anmeld

22. januar 2010

jennie-vb

Det er måske ikke helt det samme, men jeg skal på studietur i uge 19 med min skole, og mine børn skal være hjemme med deres far. Jeg glæder mig rigtig meget til en uge fri fra både mand og børn. Jeg tror det vil gavne os alle. Pigerne og deres far får sikkert en super uge, hvor de lærer at far sagtens kan det hele, og far finder ud af, han faktisk godt kan :P Og jeg får ladet familie batteriet godt og grundigt op. :) Jeg synes sagtens man kan tage på mindre ferier uden børn. Jeg tror det er sundt for både børn og forælre, så længe børnene bliver passet af nogen de føler sig trygge ved.

Anmeld

22. januar 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg ville ikke 'forlade' børnene sammen med min mand i 10 dage før, tidligst, nu, hvor den yngste er 11. Så skulle det i hvert fald være så tæt på, at vi kunne være fremme i løbet af ganske få timer, hvis noget brændte på. Da vores børn var 8, 4 og 3 år, var jeg i USA i ti dage for at deltage i min brors bryllup - men det var jeg kun i stand til, fordi min mand blev hjemme hos ungerne. Jeg kunne aldrig, selv om de er tæt knyttet til min mor, lade dem undvære begge deres forældre så længe. I lufthavnen var jeg tæt på at vende om og droppe alt om bryllup og Amerika, men da først jeg var af sted, klarede både ungerne og jeg at være fra hinanden. De havde jo deres far og var i deres vante rammer. Alligevel reagerede vores yngste med at afvise mig, da jeg lige var kommet hjem, og det sved :dry: Jeg har ofte været på lejrskoler af op til en uges varighed igennem årene, og min mand siger, ungerne er små engle, når jeg er væk.. :unsure: Jeg vil heller ikke lægge skjul på, at jeg altid nyder at være væk i nogle dage - men kæresterejser føler jeg intet behov for. Det er meget federe, synes jeg, at rejse sammen alle fem - og det varer næppe længe, før vores datter ikke vil med familien på ferie, så vi nyder det, så længe, det varer. Vi har fået børn tidligt, så der skal nok blive tid til kæresterejser, når de flyver fra reden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.