Leopardbananer i børnehaven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. januar 2010

Webredaktøren-vb

I går ville min tre-årige gerne have en banan. 'Det skal være en leopard-banan', sagde han... Jeg kunne naturligvis godt regne ud, at det måtte være en af de plettede bananer som jeg typisk ikke spiser men bruger til smoothies. Udtrykket har jeg dog aldrig brugt, så det må være et lille godt trick de bruger i børnehaven, for at få børnene til at spise de brune bananer også :cheer: Jeg siger tit, at vi skal have løvekød til aftensmad, men ellers har jeg ikke så mange gode motiverende udtryk i posen. Kalder i maden noget sejt, for at gøre det mere spiseligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2010

Mor til to-vb

Til jul gad pigen ikke have andesteg før jeg sagde, at vi skulle spise andefar og andemor nede fra søen. Så røg det ned... egt burde det jo have den modsatte effekt, men... Men det var da en sej ide. Jeg har slet ikke tænkt over at man kan kalde maden noget cool. Det vil jeg da operere lidt i.

Anmeld

21. januar 2010

kongster-vb

Vi spiser 'Bambi-bøffer' (hjortekød) og 'Tango-bøffer' (argentinsk oksekød). En banan med klistermærke er 'fører-bananen' og en skål med rosiner, nødder og tørret frugt er 'fuglemad'. Måske ikke så seje betegnelser, men ungerne synes det er sjovt :-)

Anmeld

21. januar 2010

Fuzzbox-vb

HA HA :D Jeg kunne godt forestille mig, at de må være kreative i en børnehave ;) Herhjemme hedder guldkorn 'Drager' ;) Vi køber dem i Liddl, og der er jo en drage udenpå, så for lidt at finde ud af, hvornår Lea ville have dem, så valgte vi et nemt ord til dem ;)

Anmeld

21. januar 2010

Webredaktøren-vb

Min datter var igennem en lang periode, hvor hun var meget svær at overbevise om at hun skulle smage nyt. Hun er helt skudt i alt der er lyserødt. En dag hvor vi skulle have laks, fandt jeg på at kalde det 'pigefisk' pga. farven. :) Det virkede faktisk - i hvert fald dén dag! B)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.