Hvad får jeres unger til morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2010

kongster-vb

Røræg, spejlæg, boller med skinke eller ost, havregryn, havrefras, cornflakes, frugt, gulerødder, agurk, sukkerærter, tomat, toast (skinke/ost og varmet i ovnen), rugbrød m peanutbutter. Det skifter lidt og det er også forskelligt hvor meget de spiser. Nogle morgener kun grøntsager og frugt, andre morgener et ordentligt læs rugbrød.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2010

EmiliasMor-vb

Tak for svar piger.)

Anmeld

10. januar 2010

Caidas-vb

Lige nu, 3½ år, spiser de yoghurt eller ymer. Ingen af dem vil have noget på, hverken drys, sukker eller frugt, så det er naturel:S Ellers får de en rugbrødsklap med mørk pålægschokolade suppleret med en banan, ostepind eller figenstang. Gerne mælk til, men ingen regler uden undtagelser.

Anmeld

11. januar 2010

Hobitten-vb

Vores den store fik havregrød hver dag indtil han var godt halvandet, der gad han det ikke rigtigt mere, selvom det blev varieret med div. frugt og rosiner. Så der gik han over til yoghurt med havre- el. minifras. Og nogle gange en bolle el. en rugbrød med ost. Kan måske godt forstå at de på et tidspukt bliver træt af havregrød, når det er hver morgen.. Havde håbet på at nu her når lillebror får havregrød, at vi så igen kunne spise det alle sammen - men den store gider det desværre kun en dag el. to af gangen..

Anmeld

26. oktober 2011

maj84-vb

Her står den til hverdag altid på havrergyn med mælk og sukker, og som regel er det også menuen i weekenden. Får vi rundstykker, gør ungerne også, men de foretrækker sædvanligvis havregrynene først. Jeg har ikke overvejet at introducere andet for dem, for de spiser så godt, og der findes vel nærmest ikke noget, der mætter bedre, så vi nyder bare, at de fortsat vil have en sund og nærende morgenmad.

Anmeld

26. oktober 2011

Webredaktøren-vb

I dag bad min dreng om cornflakes med juice - inspireret af Vitello fra børnebøgerne :woohoo: Det fik han lov at prøve, da jeg regnede med, at det var ulækkert, men han syntes, at det smagte rigtigt godt... det bliver vist en weekendting ;) I hverdagen står den ellers på afveksling mellem yoghurt, müsli, havregryn og havregrød. I weekenderne laver vi pandekager, æg i alle afskygninger, boller osv. ... nu sidder jeg og bliver helt sulten af alt den madsnak :)

Anmeld

26. oktober 2011

kongster-vb

Datteren på 11 har sjældent lyst til morgenmad, men hun får en smoothie med noget yogurt i så hun ikke kommer afsted på tom mave. Knægten på 7 spiser havrefras, minifras eller speltfras, müsli eller havregryn. Han er altid sulten, så der skal et godt foder til. I weekenden bager jeg boller næsten hver lørdag morgen og søndag er det lidt forskelligt hvad vi får. Ristet brød, æg, boller eller den store brunch.

Anmeld

26. oktober 2011

Kirle-vb

I hverdagene spiser vi alle nu havregryn med mælk (uden sukker), i weekenderne skifter det lidt mellem corn flakes, müsli, frugtyoghurt, boller eller noget fra bageren ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.