Børn der er yngre end ca 1 år, bliver kun vækket hvis det er meget nødvendigt (lægetid, barnedåb etc.) Efter den store blev ca et år er hun sjældne gange blevet vækket, hvis hun er blevet lagt for sent til middagssøvn, da hun ellers ikke kunne sove om aftenen.
Mht. mad, så har jeg, efter de er blevet vænnet af med mad om natten (hvilket ikke er sket af sig selv!), haft et princip om at jeg først stod op og lavede morgenmad efter 6. Og det var fordi jeg ikke ville vænne dem til at stå op før 6. Jeg er selv B-menneske og det værste i verden ville da være at få 2 A-mennesker :) . Den store fik at vide at det stadig var nat. Lillebror bliver ammet, når han vågner og så sover han videre.
Jeg har altid selv sovet når jeg var træt. Men hvor ville jeg dog ønske, at jeg ikke var blevet vænnet til middagslur. Jeg sov middagslur hver dag efter skole til jeg gik i 3-4. klasse. Så kunne min mor have mere tid med mig om aftenen, hvilket jo var meget smart. Men det holder virkelig hårdt de dage jeg ikke kan nå at sove. Tænk at det stadig holder ved.
Anmeld