Har din veninde nogensinde sagt noget skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. december 2009

Willysmor-vb

Har du nogensinde været ude for at din bedste veninde har sagt noget stødende til dig, noget der virker såret dig.... Feks.. En af mine fælles veninder 'Dina' sagde til min anden veninde 'Lise' at hun tvivled på hende og hendes kæreste s forhold på længere sigt.. og det tog 'Lise' meget fornærmende, og nu snakker de ik sammen.. og jeg tror personligt at man kan snakke om alt med sine veninde Har du nogensinde været ude for at din veninde sagde noget du ik brød dig om??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2009

M Illum-vb

JA - og nogle gange undre det mig at jeg stadig snakker med hende. Bare her forleden sagde hun at sarah var unormal, (i min verden er unormalt at der er noget galt med vedkommende), fordi hun har mange tænder, siger ord og ikke kan kravle endnu. Det kan hendes datter, altså kravle, og hun er 40 dage yngre end min pige. Det syntes jeg bare ikke er fedt at sige. og gjorde mig jævnt sur. Man kan snakke om meget med venner og veninder, men der er grænser og når vi kommer ind på sådan noget her så er grænsen overskredet.

Anmeld

21. december 2009

Signe1704-vb

Det var da også noget underligt noget at sige. Det kan man da kun blive stødt over. Børn er jo forskellige. Det med at venindens forhold ikke holder synes jeg heller ikke man skal sige til hende. Hvad nytte skulle det have? Min veninde ønsker sig brændende et barn og er i behandling, men indtil videre uden resultat. En dag siger hendes veninde til hende: det er da underligt at i ikke kan blive gravide for vi kan jo næsten ikke lade være. Det synes jeg er max tumpet at sige og min veninde blev rigtig ked af det. Det er der virkelig ingen grund til.

Anmeld

22. december 2009

Fuzzbox-vb

Jeg har oplevet at være den der sagde det sårende til en. Jeg havde en veninde boende hos mig, pga nogle problemer med hendes mor. Men det var ikke lutter lagkage at have hende boende, og det er for langt at skrive, men det korte af det lange er, at hun en dag skrev, for at fortælle, at hendes mor ville have hende hjem igen. Jeg skrev tilbage, at jeg synes at hun skulle gøre det, for jeg synes ikke, at hun virkede helt klar til at bo ude. Det var vidst for hårdt, for lige siden, har vi ikke skrevet sammen. Jeg bad endda hend eom at komme hje, så vi lige kunne diskutere det igennem, men det skete ikke :(

Anmeld

23. december 2009

Det er stadig mig-vb

For mig er det ikke veninder i der beskriver - måske nærmere en form for bekendte?? Jeg har to veninder, og vi er fuldstændig ærlige overfor hinanden, lytter og lære af hinandens ros og kritik, tager ikke kritik personligt, men som brugbar vejledning.... Og så forstår vi hinanden 110%, plejer hinanden, accepterer hinanden og sårer ikke hinanden ved at tale nedsættende, belærende eller 'hakke' på hinanden... De ting i her beskriver, er i min verden ikke beskrivelsen på en god veninde, men er noget man kan forvente af bekendte der mangler empati og har en ufin og klodset tilgang til andres følelser. Mine veninder er vigtigere end mit forhold!! Dette på baggrund af, at mine veninder var der FØR forholdet og vil være der evt EFTER forholdet. De vil altid være en del af mit liv indtil en af os dør.

Anmeld

23. december 2009

kongster-vb

Præcis! Sådan har jeg det også med veninder. Har specielt én som jeg er sikker på jeg skal blive gammel sammen med. Hun er mit vigtigste menneske! Jeg havde engang en forholdsvis tæt veninde, men hun talte simpelthen så grimt om alle andre og sladrede og bagtalte, så jeg blev helt nervøs for hvad hun sagde om mig til andre. Samtidig opførte hun sig ikke særlig pænt når hun var hos mig, så hende endte jeg med at droppe helt. Gider ikke veninder der ikke giver mig energi men kun dræner

Anmeld

26. december 2009

MetteNB-vb

Åh jo. Det sker indimellem, at mine veninder/venner siger noget, der er en smule stødende, men som regel har de ret ;0) Det samme gør sig nok gældende den anden vej. For mig er det en del af vores veninde-/venskab. Jeg synes, der er forskel på, hvordan man er i samvær med hinanden, men i forhold til mine 'gamle' venner og veninder, hvoraf jeg har kendt nogle i knap 35 år, er der ikke noget, vi ikke kan sige til hinanden. - og nogle gange kan det godt virke hårdt, men giver også stof til eftertanke og nogle gange efterrationalisering. Det tror jeg er meget sundt ;0) Vi snakker også om det, hvis noget virker stødende / sårende m.m., men jeg ved, at det ikke er ment i den mening og derfor tror jeg, at 'det giver mening' og ikke er ødelæggende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.