Julesange

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.908 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. december 2009

Caidas-vb

I en anden tråd handlede det om julemusik. Jeg har ikke selv hørt så meget, men synger til gengæld meget. Hvilke julesange kan I andre bedst li at synge? Mine favoritter i dagligdagen er: Bjældeklang I December solen kæmper Nissen sad på loftet Der bor en lille Nissemand og Rudolf med den røde tud Dem kan jeg faktisk udenad nu, eftersom det er favortitterne poå arbejdet (bh)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2009

Det er stadig mig-vb

Mine børn synger meget, et barn er født i Betlehem. Af de danske julesange (som jeg ved Gud ikke er stærk i!) der kan jeg godt lide den der med....''Peter har en gren så kær, der hvor trommen hænger'' - aner ikke hvad den hedder. Og så kan jeg meget godt lide den der ''trængsel og alarm, det er koldt og man må gå sig varm'' - som jeg heller ikke ved hvad hedder :laugh: :blush:

Anmeld

14. december 2009

151009-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Af de danske julesange (som jeg ved Gud ikke er stærk i!) der kan jeg godt lide den der med....''Peter har en gren så kær, der hvor trommen hænger'' - aner ikke hvad den hedder. :blush:
Den hedder 'Højt fra træets grønne top' ;)

Anmeld

15. december 2009

Fuzzbox-vb

Juletræet med sin pynt er favoritten :) Og så er Rudolf også en, der bliver sunget meget ;)

Anmeld

15. december 2009

Lars F-vb

Af de klassiske danske er 'juletræet med sin pynt' min nr. 1, men der er mange gode. 'Højt fra træet', 'glade jul', er blandt favoritterne. Men ellers: http://www.youtube.com/watch?v=-gfPPkGIMb0

Anmeld

15. december 2009

Spunk-vb

Jeg har en svaghed for 'Dejlig er den himmel blå'. Kan også godt lide den amerikanske hvor de tæller dage til jul - ved faktisk ikke hvad den hedder. Men den opregner de gaver der bliver givet i juledagene..... Den er ret sær, men jeg kan altså godt lide den - den er catchy. Måske kan HeleneK være behjælpelig her.

Anmeld

15. december 2009

Fuzzbox-vb

Jeg tror at det er 'Twelve Days Of Christmas' du tænker på... Eller det mener jeg at den hedder ;) Den her er en af mine yndlings omskrivninger af Twelve Days... Den hedder Twelve Pains Of Christmas :D http://www.youtube.com/watch?v=vsvY8PbhZi0

Anmeld

15. december 2009

Signe1704-vb

Den var god Fuzzbox :laugh: :klap:

Anmeld

15. december 2009

Hobitten-vb

Rudolf med den røde tud er stor favoritten hos os... Men derudover går vi også og synger/nynner/fløjter: Højt fra træets grønne top Der bor en lille nissemand/dansemus Dejlig er den himmelblå Til julebal i nisseland Og så er den store begyndt at synge 'vi driller dem, vi driller dem, vi driller dem, der tror de ved, der ikke findes nisser...' :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

15. december 2009

Spunk-vb

Fuzzbox skrev:
Jeg tror at det er 'Twelve Days Of Christmas' du tænker på...
Lige præcis! Er for øvrigt også vild med 'Nu tændes tusind julelys'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.