Cykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2010

Pikora-vb

Min bedste erfaring, efter at have skullet bruge drengecykler i omkring 16 år, er at købe en brugt mærkecykel. F.eks. Kildemoes er rigtig gode, og de holder en særdeles god brugtpris. F.eks da vi købte i str. 6-7 år, gav vi 700 kr for en rigtig fin cykel, brugte den til 2 drenge, og solgte den så for 350 kr. B) Da var den stadig i rigtig fin stand, men havde dog fået lidt skrammer og pletrust. Det er altså 1. ejer, som betaler dyrt for at få en mærkecykel! I dén alder skifter de typisk hvert andet år, så de når ikke at blive så slidt. En god cykel er altså bare mere velkørende, og der kommer ikke på samme måde knas i gearene og slør i kranken, og også lakken holder bedre. Et par gange har vi forsøgt os med en ny, billigere model(drengene blev på et tidspunkt lige store), og det fortrød vi bitterligt! De var ikke engang salgbare efter ét barns brug! -Kommer lige i tanker om, at nummeret mindre, til str. ca. 5 år, købte vi en brugt Kildemoes til 400 kr, brugte den til 2 drenge OG lillesøster efter 5-6 år i vores skur, og solgte den derefter til 150kr :P Den havde de dog kun i et års tid hver ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Frunett-vb

Tusind tak for svar... Svarene faldt som jeg nok selv mest har det. Vi har råd til at købe en 'dyr' cykel, og der er en lillebror der kan arve ;), så det bliver nok en Mosquito ( tror jeg de hedder ) Har altid selv haft Centurion cykler, og altid synes de var super gode....

Anmeld

7. januar 2010

kongster-vb

Centurion har jeg også altid været glad for. Til gengæld kan jeg advare mod at købe en Raleigh. Det er en fin cykel, ingen tvivl om det, men alle løsdelene er specielle, dvs man kan ikke købe standarddele til den. Derfor er de ret dyre at vedligeholde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.