Hej
Læste lige dit indlæg for interessens skyld. Jeg er selv læge på en børneafdeling og på barsel lige nu....det kan være mange ting, men når det har stået på i 13 mdr løser det sig nok ikke selv. Det mest sandsynlige er nok en kraftig forstoppelse. Men det er vigtigt at udelukke andre ting også.Jeg undrer mig bare over, at I ikke er blevet tilbudt en indlæggelse til observation. I er på en børneafdeling nogle dage, personalet kan så se hvad hun spiser, hvordan afføring og vandladning og hendes udvikling er. Der laves så en plan man følger og kommer til kontrol i ambulatoriet gennem en længere tid, for at være sikker på at det går fremad. Hvis det derimod slet ikke går fremad, kan man så indlægge igen og udrede yderligere. En blodprøve hos egen læge på et barn på 13 mdr er ikke helt at anbefale - børnelægerne vil gerne have en finger med i spillet, da børn nogle gange skal have en lidt anden behandling end voksne.
Der nævnes i nogle besvarelser fast og nogle gange tynd afføring - derfor tænker man forstoppelse. Det kan der være mange årsager til. Mange gange finder man ingen årsag, og hjælper så barnet via behandling. Lige så stille kommer det så i orden. Men det er bare vigtigt, at hun bliver ordentligt undersøgt (helt afklædt), og ikke springer over hvor gærdet er lavest - det hjælper ingen af parterne. Kan egen læge intet finde, syntes jeg I bør bede om en henvisning til en børneafdeling. Det lyder i mine ører MEGET opsigtsvækkende, at selv vuggestuen begynder at blande sig!
Børneafdelingerne vil hellere se på for mange end for få børn!
Håber det kan hjælpe jeres datter, mvh j.s.
Anmeld