Adhd eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.634 visninger
20 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Ajna-vb

Hvor er den svær at skrive denne tråd - er der noget med min elskede søn, som ikke er meningen, der skal være? Jeg troede, naiv som jeg er, at når jeg hele tiden, har haft en god fornemmelse for ham, så var det forsdi, at mine instinlkter er ok, og at han bare har været lidt vild - lidt/meget drenget. Men han kan ikke koncentrere sig, selvom han prøver - og han prøver - nu forsøger vi skifte ham - sidste år prøvede vi, og fik at vide, at han ikke var moden nok - og da sad jeg med fornemmelsen af, at mine børn er ganske intellligente, men prøver at skjule det.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Fuzzbox-vb

Dine instinkter er sikkert ok :) Men nogle børn er bare ikke som andre :) Jeg ved at jeg ikke har ADHD, men jeg heller ikke koncentrere mig. Efter 5 min, hvor jeg skal koncentrere mig om noget, så flyver mine tanker, og jeg laver en masse andet ;)

Anmeld

26. november 2009

Mor til to-vb

Hvad betyder det at i prøver at skifte ham og at han i den forbindelse ikke er moden nok? Er der nogen der siger at han har adhd? adhd er jo andet end bare koncentrationsbesvær.

Anmeld

26. november 2009

Det er stadig mig-vb

- og hvor gammel er det han er....?

Anmeld

27. november 2009

Ajna-vb

Ja undskyld - det var vist et temlig mangelfuldt indlæg - jeg prøver lige igen. Min søn på 7 år, startede sidste år i 0'klasse. Hans daværende lærer vurderede ham som umoden, da han havde svært ved at sidde stille, svært ved at koncentrere sig og af og til kom i konflikter, som han ikke selv kunne løse. Hun mente derfor, at han skulle blive i 0 klasse et år mere. Det lyttede vi til - dog med en lille tvivl om, hvorvidt et år ville ændre vores søn. Vi var bange for, at vi et år efter ville være nøjagtig hvor vi var sidste år - og ganske rigtigt.... Vi har herhjemme talt om, at han altså ikke altid fungerer som andre drenge - han tænker og agerer af og til lidt anderledes end andre, og vi har selv været lidt inde på ADHD - og det gav hans nuværende klasselærer os ret i - hun har forsøgt med de værktøjer, de bruger til ADHD børn, og de hjælper på min dreng! Vi har ikke været tilfreds med skolen, og vi flytter ham derfor fra på mandag til en anden skole i området - med meget stor uro i maven, for hvordan vil han nu klare endnu et skift? Uha, jeg synes det er svært det her - specielt fordi min normalt så glade dreng det sidste stykke tid ikke har været sig eget sprudlende jeg, og har klaget over mavepine og haft let til tårer. Det håber jeg så, ændrer sig på den nye skole.....

Anmeld

27. november 2009

Ajna-vb

Vi har ikke fået sat diagnosen ADHD på ham, men efter det jeg kan læse mig til af symptomer, så rammer det meget godt på ham. Jeg har en aftale med min læge på mandag, hvor jeg vil have en henvisning til børnepsyk til ham.

Anmeld

27. november 2009

Mor til to-vb

Ok så gav det mere mening. Hvis der er mange ting der passer på ham, så kan det være en god ide at få ham tjekket, som I nu er på vej til. Der er mange børn, specielt drenge, som i børnehaveklassen ikke viser tegn på skolemodenhed. Faktisk er det de færreste drenge, der er HELT parat til skole. Eller også er skolen ikke parat til dem (jeg er lærer). Vil med det bare sige, at det er de færreste af dem der har adhd. Men I er jo i gang, så fortsæt derfra. Der har været en anden tråd om adhd for en måned eller to siden, den kunne du evt. læse (igen). Det var en heftig debat.

Anmeld

27. november 2009

Det er stadig mig-vb

Det bliver i hvertfald godt for jer at få ham ordenlig udredt. Uanset om han har ADHD eller ej, så får i sikkert nogle værktøjer i kan bruge, så hans hverdag bliver mere glad og optimistisk. Som mor til 5 drenge (og en pige), så ér drenge altså ofte ret ADHD-agtige i den alder. Jeg har også tænkt mine tanker engang i mellem :) Ungerne kan aldrig komme for sent i skole, men de kan dæleme komme for tidligt! Drenge burde først starte i skole som 7-årige (ifølge mig) :laugh:

Anmeld

27. november 2009

Mor til to-vb

Præcis!

Anmeld

28. november 2009

lib1982-vb

Læste en rigtig spændende artikel i et eller andet blad i vaskehuset - handlede om, at børn ofte får stillet diagnosen ADHD, men hvor det faktisk viser sig, at de er hamrende intelligente og 'bare' keder sig..... ... bare lidt til eftertanke :silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.