Dvd til 1-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.865 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. november 2009

ma08-vb

Har brug for gode råd, meninger osv. :P Min datter er netop fyldt 1 år. Jeg overvejer, om hun skal introduceres til Teletubbies eller andet lignende. Hvad er jeres erfaringer? Andre gode forslag end Teletubbies? Det er vores første barn, så jeg er ikke lige opdateret på, hvad der ellers kan være aktuelt.... ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

Pia S-vb

Jeg ved ikke rigtigt - jeg synes ikke, der er nogen grund til at vise DVD for en 1-årig. De kommer tids nok til at se en masse tv, så hvorfor allerede. Men hvis det endelig skal være, så må Teletubbies være et ok valg!

Anmeld

25. november 2009

Heidi Nielsen-vb

Jeg er i bund og grund enig med Pia....det er tidligt at introducere dvd for en 1 årig...MEN vi gjorde det også selv....specielt de dage hvor jeg har været alene hjemme med ham og det har været tid til madlavning osv der har dvden været en god babysitter...men det er absolut ikke noget der er hverdags kost her i huset....det er kun til 'nødstilfælde' hvis man kan sige det sådan..... Da han var 1 år så han teletubbies og drømmehaven og det var helt fantastisk...så har vi lige så stille bygget på med med Dora efterforskeren og mickeys clubhouse som han er helt vild med den dag idag. (han er 3 år nu) Rorri den lille racerbil og peeter plys har han også været glad for :O)

Anmeld

25. november 2009

Mor til to-vb

Jeg er også enig i, at det ikke er så godt. Men de skal jo også introduceres til det på et tidspunkt. I skal sidde sammen med hende, og tale om hvad der sker. Og hvis hun gerne vil mosle rundt i sofaen i mens, så anbefaler de kloge hoveder jo, at det skal de bare have lov til, så tv'et ikke bliver for apatisk. Vi så Peter Plys fra hun var ca 1 år. Ellers er Bamse og Kaj og Andrea også gode. Det skal ikke gå for hurtigt og de figurer er sjove at kigge på. Og så er det faktisk også sjovt for voksne (i hvert fald mig:)) at kigge på. Postmand Per er også godt. Det gode ved Postmand Per er at afsnittene kun varer 15 min i modsætning til flere af de andre, som varer 30 min. Peter Plys har også nogle afsnit der kun varer 15 min, men jeg ved ikke om det gælder alle med ham. Og det er faktisk rart i dag. Hun er vænnet til at se tv, så hun beskæftiger sig selv med det EN GANG I MELLEM. Det ved jeg ikke om hun ville have kunnet, hvis hun ikke havde set det fra så tidlig en alder.

Anmeld

25. november 2009

ma08-vb

Tak for jeres idéer :) Jeg vil dog lige understrege, at jeg på ingen måde har tænkt mig at 'indoktrinere' hende til at se dvd eller for den sags skyld vil bruge det som babysitter. Min tanke var egentlig bare, at det måske kunne være sjovt for hende. DVD/fjernsyn har jeg dog som principielt ikke noget imod - tænker, at det vel heller ikke er uden grund, at fx Baby Einstein har udviklet særlige DVD'er til babyer?? Kan sådan noget ikke også være udviklende?

Anmeld

25. november 2009

KristineLorenzen-vb

http://www.babybusiness.dk/baby-bliver-dum-af-disneys-baby-einstein.html

Anmeld

25. november 2009

ma08-vb

Tak for linket Kristine - så er jeg alligevel glad for, at jeg aldrig har købt nogen :P

Anmeld

25. november 2009

Mor til to-vb

Jeg tror på at man kan blive både dum og klog af tv (men måske ikke lige på en gang :)) Der er meget i tv, der er godt, men det kommer an på hvordan det bruges. Hvis det er hver dag, som børnepasning, tror jeg ikke det er godt. I det nyeste Vores børn er det nævnt, at en af grundene, til at børn ikke skal se for meget tv, er, at de så ikke leger sig igennem dagens oplevelser og derfor ikke får dem bearbejdet. Vores datter er meget intelligent, og hun har set tv siden hun var 1. Dog aldrig hver dag. Men vi har også siddet der og fortalt, hvad der er sket på skærmen. Hun har aldrig set noget alene, som vi ikke har set sammen med hende (ikke når jeg har tændt for tv'et i hvert fald). Hun har i perioder spurgt meget om hun måtte se tv, men når det er blevet for meget, har vi holdt en pause, så hun kunne finde ud af at lege med noget andet. Køb da en dvd, se om hun synes det er sjovt, og hvis ikke hun gider eller du synes det bliver for meget, så pak den væk igen og tag den frem om ½år eller 1 år. Du skal da nok få den brugt på et tidspunkt.

Anmeld

26. november 2009

Signe1704-vb

Vores datter er glad for baby einstein, men jeg synes godt nok det er noget bras. Filmen varer 27 minutter og er SÅ simpelt lavet. Tror højst de har haft udgifter for 25 øre :laugh: De koster det samme som andre film der varer 1-1,5 time. Så kan det godt være det er mig der er nærig eller noget, men jeg betaler sgu heller 100 kr for en times bamse og kylling end for 27 minutters billeder af legetøj..... Vores datter er også glad for bamse, kaj og andrea, teletubbies, byggemand bob og sigurds bjørnetime. Det var de film hun først så og fik noget ud af, men jeg tror hun var 1,5 før hun begyndte at se film. Men du kan prøve nogle af dem ( Fona har mange film til 50 kr). Tror nu ikke fjernsyn kun er skidt. De lærer også af det. Hermed mener jeg selvfølgelig ikke at de skal se fjernsyn hele dagen ;)

Anmeld

27. november 2009

k11923-vb

At Baby Einsteins ikke lever op til en forestilling om at de skal gøre din baby til Einstein er der vel ikke noget overraskende i. Vi har haft sådan en film, og jeg tror, det kan være fint til helt små børn - de ER netop meget simple, som de fleste pegebøger og andet til de helt små også er det. Teletubbies er et godt sted at starte. For de aller mindste er der også Pokyo og Pingu. Begge 'modelervoks-film'. Der findes masser af gode tegnefilm. Min datter er ret begejstret for Mini Einsteins (ikke Baby Einstein ;-) ), Hicklebys helte og 'Manny' (hun er 5 år). Noddy var også god, da hun var mindre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.