Jeg tror på at man kan blive både dum og klog af tv (men måske ikke lige på en gang :)) Der er meget i tv, der er godt, men det kommer an på hvordan det bruges. Hvis det er hver dag, som børnepasning, tror jeg ikke det er godt. I det nyeste Vores børn er det nævnt, at en af grundene, til at børn ikke skal se for meget tv, er, at de så ikke leger sig igennem dagens oplevelser og derfor ikke får dem bearbejdet.
Vores datter er meget intelligent, og hun har set tv siden hun var 1. Dog aldrig hver dag. Men vi har også siddet der og fortalt, hvad der er sket på skærmen. Hun har aldrig set noget alene, som vi ikke har set sammen med hende (ikke når jeg har tændt for tv'et i hvert fald). Hun har i perioder spurgt meget om hun måtte se tv, men når det er blevet for meget, har vi holdt en pause, så hun kunne finde ud af at lege med noget andet.
Køb da en dvd, se om hun synes det er sjovt, og hvis ikke hun gider eller du synes det bliver for meget, så pak den væk igen og tag den frem om ½år eller 1 år. Du skal da nok få den brugt på et tidspunkt.
Anmeld