Århus tur-retur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

637 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. november 2009

Mor til to-vb

Min barslende veninde og jeg har været i Århus i dag. Kørte halv 10, var i Ikea, og i gågaden på cafe. Var lidt spændt på hvordan det skulle gå med lillebror, men det gik fint med begge børn, selvom de ikke fik sovet så meget. MEN på vejen hjem begyndte han at græde. Inden vi var kommet ud af Århus. Inden vi nåede motorvejen var min venindes pige også begyndt at skrige, så når den ene holdt op, startede den anden og så skreg den første igen... AAAARGH! Hun faldt i søvn efter et stykke tid. Han græd hele vejen hjem (1 time) og det er altså ikke bare stille gråd. Han SKRIGER (mere eller mindre). Til sidst sad han bare og sagde 'Rrrrrrrr... rrrrrrr... rrrrr...' Vi har prøvet det før nogle gange. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor? Ingenting hjælper. Hvis man trøster ham bliver det bare endnu værre. Det eneste der hjælper er at stoppe ind og tage ham ud af stolen. Men det kommer man jo ikke hjem af. Tænk at han kan blive ved i en time! At han ikke falder i søvn... Han græder altid, når det er mørkt, så min veninde var inde på om han kunne være mørkeræd??? Dog har han også grædt et par gange når det har været lyst. Vi snakkede også om køresyge, men det ville vel også gøre sig gældende i dagslys. Pyha hvor vi hyggede os på vej hjem:(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

Caidas-vb

Uha det lyder til at have været hyggeligt :S Jeg har ingen gode forslag eller råd, men kommer til at tænke på mine piger da de var små. Hver gang bilen holdt stille hylede de op begge 2, og det eneste der kunne få dem til at falde til ro, var (ondeforældre) at skrue helt op for radioen. Til gengæld var de så stille til vi var fremme. Og det var kun når det var mørkt, men vi ved ikke hvorfor.

Anmeld

25. november 2009

Mor til to-vb

Det er vel også kedeligt at sidde der og glo ud i luften, når man alligevel ikke kan se noget. Men alligevel...? Vi prøvede faktisk også at skrue op for radioen, men det havde ingen virkning. Kan man få lamper til bilens bagsæde? For det her det holder altså mig hjemme fra de længere besøg... og det er jo også træls, hvis noget så simpelt som en lampe kunne hjælpe.

Anmeld

25. november 2009

M Illum-vb

Jeg har noget hen af samme problem - ud og hjem til svømning om aften, der skriger hun non-stop, og stopper kun hvis jeg tager hende ud. Er selv lidt på bar bund med det, men synes det er enorm synd for hende :dry: Har du prøvet med noget legetøj han kan ha i hånden ?

Anmeld

25. november 2009

Hobitten-vb

Det oplevede vi faktisk også, søndag aften da vi kørte hjem fra mine svigerforældre.. Det tager ca. 1 t 45 m, at køre hjem, og han startede med det samme vi satte ham i bilen.. Og der var vi nemlig også inde på, om han kunne være mørkeræd..?? Der er normalt aldrig noget, når vi kører, men det er faktisk også sjældent at vi kører når det er mørkt, ellers plejer han at sove. Det endte med at jeg måtte om og sidde mellem autostolene, og forsøge at berolige ham. Og selvom vi har 3 trepunkts-seler, er der altså ikke vildt meget plads mellem stolene :dry: og selvom han 'bare' småklynkede indtil han faldt i søvn (15 min hjemmefra..) synes jeg godt nok hjemturen var lang! Han har ikke vist tegn på at være mørkeræd ellers - men jeg har ikke andre ideer til hvad der kunne slå ham så meget ud..

Anmeld

25. november 2009

Mor til to-vb

Ja, under alle omstændigheder er det jo rart at vide, at man har nogle lidelsesfæller. Hold da op det er lang tid, Hobit. Vi har installeret os sådan at storesøster sidder foran i sin autostol og så kan der sidde en voksen bagved ved ham, men det har ikke den store virkning. Min numse er for stor til at sidde mellem to autostole i vores bil... hvis jeg skal være korrekt fastspændt i hvert fald:) Ja, jeg har hægtet noget ophængslegetøj fast i hans sele, så han har noget han kan lege med. Men hvis han ikke kan se det, så er det vel ikke så spændende. Jeg har prøvet at vise ham min mobiltlf. Så var der ikke noget, før jeg tog den fra ham igen og han selvfølgelig blev ked af det. Kan det være noget med, at når man kører i mørke, er man altid på vej hjem fra noget? Altså så de er ekstra trætte eller urolige pga nye rutiner...??? Måske kan vi hjælpe hinanden med at opklare mysteriet.

Anmeld

25. november 2009

Hobitten-vb

Tjae, det kan måske godt være noget med en dag med mange oplevelser, der har betydning... Og når man så har brug for at være hos sin mor (el. far.. ;) ), bliver man bare sat i en stol i mørket - 'helt alene'.. Men så alligevel, jeg satte mig jo hos ham, og snakkede og holdt i hånd. Vi har været til svømning her til aften, så var lidt spændt på hvordan han ville reagere i dag. Da vi kørte, pylrede han et par minutter - og så sov han, og hele vejen hjem sov han også.. Så det opklarede jo ikke rigtig spørgsmålet om, om han er mørkeræd. Tænker lidt, at vi må vente og se om det sker igen - og se om vi kan finde en årsag til at han reagerer sådan...

Anmeld

27. november 2009

Mor til to-vb

Hvad havde I lavet i går? Hvis I bare havde været hjemme, så havde der jo heller ikke været store oplevelser, udover det sædvanlige. For jeg ved selvfølgelig godt at hver dag er en stor oplevelse hos jer :)

Anmeld

27. november 2009

Hobitten-vb

Ikke noget specielt i går - udover svømning, men det er vi jo en gang om ugen.. Det var mere mørket jeg tænkte på - om hvordan han ville reagere på det.. Men han sov jo bare.. Tror måske også godt det kan være kombinationen af en oplevelsesrig dag og så mørket i bilen.. Nu må vi se næste gang vi skal 'opleve' noget andet end hverdagen.. Hvad med jer - er det kun den ene gang han har reageret sådan??

Anmeld

27. november 2009

Mor til to-vb

Nå ja. Det giver jo mening med det med mørket. Altså at det ikke giver mening :S Nej. Han gjorde det også sidste torsdag, men kun de sidste 5 minutter og han kunne godt holdes hen. Det havde været en helt almindelig dag. Og så gjorde han det for en måneds tid siden, på vej til Århus. Hele vejen. Det var godt nok også efter en helt almindelig dag... Et par enkelte gange har det været 30 min og så er han faldet i søvn. Men han har nu også gjort det et par gange i dagslys. Fra Horsens til Hobro i dagslys. Og da vi skulle til Hvide Sande på ferie græd han også en del af vejen til han faldt i søvn... Jeg har bestemt, at jeg næste gang vi skal ud og køre langt, vil have noget kogende vand og pulvergrød klar, så han kan få noget at spise. Han vil jo ikke bryst eller sutteflaske, så det må blive det. Så kan det være han falder lidt til ro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.