Sååååå stolt og glad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. november 2009

Mor til to-vb

Lillebror på 6 måneder har længe været træt af grød. Har prøvet at lave havregrøden af hele gryn, så der blev noget at tygge i, men han har bare kløjedes i det. I forgårs var storesøster syg og fik digestivekiks, for at holde lidt på maven. Dem smagte han også og det gik super. I går var han så syg, men i dag prøvede vi nettos bondebrød. Han har spist et halvt stykke!!! Langsom start, men så gik det ellers stærkt, skal jeg love for. Leverpostej, fiskefrikadelle, avocado og lidt frugtstang. Han lukkede på intet tidspunkt munden og jeg er da også lidt i tvivl om, om han er helt mæt. Han drak næsten et helt glas vand til. Han plejer ellers kun at drikke ca. 10 ml. Men var i dag over 1 dl (vi kæmper jo med hård mave). Så stolt er jeg. Kan slet ikke huske, at jeg var så stolt sidste gang, selvom hun også var hurtig til at spise 'rugbrød'. Juhuuuuu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2009

Hobitten-vb

Og når først de begynder at spise brød, går der kun 'et øjeblik', før de kan spise som resten af familien... :laugh: :laugh: Vi er også nået dertil hvor vi arbejder med tyggerefleksen.. Er i fuld gang med havregrød, og synes nemlig også tit han er ved at kløjes i det.. Han får også bagateller og skorper, men de bliver jo også næsten helt blødt op, så der er ikke så meget at tygge.. Det kan godt være jeg bare skal kaste mig ud i det, og prøve med bondebrød.. Han gider nemlig heller ikke rigtigt grød længere - det ser meget mere spændende ud, det vi får.. ;)

Anmeld

19. november 2009

Mor til to-vb

Ja, de bliver jo alt for hurtigt store. Snart skal de starte i skole. Ja lige præcis. Det vi får er meget mere spændende. Jeg havde helt glemt bagateller. Vi har brugt riskiks, det går også fint. Hvornår er det nu din dreng er fra Hobit?

Anmeld

19. november 2009

Hobitten-vb

Han er fra d. 3. maj. Er det ikke næsten jævnaldrende med din?? Havde da også helt glemt riskiks.. Dem gider den store ikke, så har ikke haft dem i huset i lang tid.. Tidligere fik han også æble/pærebåde at sutte på, men den går ikke mere - nu har han fundet ud af hvordan man 'tager bidder'. Synes bare slet ikke jeg kan huske fra den første, hvornår han kunne spise hvad... Og kan egentlig godt forstå at det bliver kedeligt med grød om morgenen/formiddagen og kartofler med forskellige grøntsager hver aften.. Selvom man forsøger at variere det, er der jo ikke meget spændende i det..! Men det er jo også nu her efter de 6 mdr, at det begynder at blive sjovt, der er så mange nye ting at smage..

Anmeld

19. november 2009

Mor til to-vb

Jo. Han er fra den 25. april, så det er ret tæt på. Jeg kan heller ikke huske det fra sidste gang, men hun ville heller ikke spise særligt meget forskelligt. Men denne gang er det ren fornøjelse, da han bare spiser alt nyt næsten med det samme. Det er virkelig fedt. Nu skal jeg bare passe på, at jeg ikke kommer til at være alt for overivrig, når jeg roser ham mens storesøster er der. Hun småspiser nemlig stadig.

Anmeld

20. november 2009

Hobitten-vb

Vores den store var også næsten alt-spisende, og meget af det..indtil for et års tid siden. Nu spiser han næsten ingenting (udover madpakken, som er tom, stortset hver dag..) Og ligemeget hvad vi præsenterer ham for, så 'det kan jeg ikke lide..' - også selvom han spiste det med velbehag for en uge siden.. Men sådan er det jo nok bare.. Man kan jo håbe det ændrer sig, når lillebror pludselig spiser alt (og temmelig sikkert også meget af det - med den appetit han har nu.. ;) )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.