Fløden koger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.421 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. september 2009

TbCp

Jeg skulle lave noget skildpaddecreme og så ringer det selvfølgelig på døren midt i det hele, så det endte med at fløden kogte da jeg  kom ud i køkkenet igen. Er der ikke noget med at det må den ikke? Hvorfor? Og er det helt ubrugeligt nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Jeg skulle lave noget skildpaddecreme og så ringer det selvfølgelig på døren midt i det hele, så det endte med at fløden kogte da jeg  kom ud i køkkenet igen. Er der ikke noget med at det må den ikke? Hvorfor? Og er det helt ubrugeligt nu?

hmm godt spørgsmål... jeg ved at proteinerne denaturrerer når den rammer 60 grader.... men det er vel fedtet der gør at man kan piske fløden?

Anmeld

3. september 2009

TbCp

ka-ri-na skriver:

hmm godt spørgsmål... jeg ved at proteinerne denaturrerer når den rammer 60 grader.... men det er vel fedtet der gør at man kan piske fløden?

Der var lige et ord jeg ALDRIG havde hørt før
Der er nok ikke andet for end at prøve når den er kølet ned.... og så håbe jeg kan nå at købe nyt et andet sted hvis det ikke går

Anmeld

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Der var lige et ord jeg ALDRIG havde hørt før
Der er nok ikke andet for end at prøve når den er kølet ned.... og så håbe jeg kan nå at købe nyt et andet sted hvis det ikke går

ha ha... det er min faglighed der trænger til at få et job... det betyder at proteinerne i fløden ændrer struktur :0)

Anmeld

3. september 2009

TbCp

ka-ri-na skriver:

ha ha... det er min faglighed der trænger til at få et job... det betyder at proteinerne i fløden ændrer struktur :0)

Så blev jeg SÅ meget klogere
Tror jeg skal til at bruge det ord noget mere hihi
Så tror folk nok jeg er virkelig klog ;-)

Anmeld

3. september 2009

TbCp

MØG!
Det virker vist ikke når fløden har kogt!

Anmeld

3. september 2009

linemus

Det skal jo køle helt helt af, inden du pisker det. Gerne 8 timer, har jeg læst. Jeg plejer at lade det stå i køleskabet til dagen efter, hvor jeg så pisker det.

Så måske du skal prøve at køle det noget længere tid og så se.

PS. Ved altså intet om kogende fløde - er kun klog på det med køling

Anmeld

3. september 2009

TbCp

linemus skriver:

Det skal jo køle helt helt af, inden du pisker det. Gerne 8 timer, har jeg læst. Jeg plejer at lade det stå i køleskabet til dagen efter, hvor jeg så pisker det.

Så måske du skal prøve at køle det noget længere tid og så se.

PS. Ved altså intet om kogende fløde - er kun klog på det med køling

Det må jeg lige prøve.... tror alligevel jeg køber lidt ekstra skildpadder ind, mon ikke de nok skal blive spist under alle omstændigheder

Anmeld

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Så blev jeg SÅ meget klogere
Tror jeg skal til at bruge det ord noget mere hihi
Så tror folk nok jeg er virkelig klog ;-)

ha ha ha.... jeg ved nu ikke hvor klog jeg er :0) min almene viden er simpelthen SÅ ringe :0)

Anmeld

3. september 2009

linemus

TbCp skriver:

Det må jeg lige prøve.... tror alligevel jeg køber lidt ekstra skildpadder ind, mon ikke de nok skal blive spist under alle omstændigheder

Man kan altid bruge ekstra skildpadder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.