men som der også står længere nede:
Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris, som sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på, hvilken pris du reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør du være opmærksom på, om den værdi, du finder på internettet, er med eller uden den udenlandske moms. Husk også at kalkulere med eventuelle fragtomkostninger.
Som jeg skrev, betaler jeg et lidt større beløb hos Amazon, og det er jo netop den undenlandske moms der kommer på. Derfor kommer der ikke mere moms på, heller ikke her i Danmark.
De internetbutikker jeg handler med i udlandet, sørger for at jeg betaler den moms jeg skal...ellers ville der jo ingen fordele være, hvis man oveni at betale det pågældende lands moms, lige pludselig også skulle ligge den danske moms oveni:-) Det er jo fordelen ved at handle indenfor EU, fremfor udenfor.
Har aldrig hørt om nogen der får extra moms på varer købt indenfor EU, så skulle det ihvertfald være nogle meget nye regler, men har lige modtaget 3 pakker fra EU, alle leveret uden extra omkostninger.
Men ved ikke hvordan det er , hvis man handler med private....har kun handlet med større butikker.
Anmeld