Spiser dit barn mad i vuggeren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.609 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. oktober 2009

Willysmor-vb

Vi har lige været inden i en lang periode, hvor William simpelthen nægted at spise mad i vuggestuen.. og tømte poserne for mad efter vi havde forladt vuggestuen... men har du haft problemer med det? eller lign.? Hvad kan man gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Caidas-vb

Da pigerne gik i dagpleje, havde vi det omvendte problem. De spiste næsten ingenting hjemme. Da jeg så forhørte mig, om de mon heller ikke spiste noget der, sagde de at det skulle vi bestemt ikke bekymre os om. De overvejede nærmest at forlange flere madpenge :dry: Håber da at det bare er for en periode - som snart er overstået

Anmeld

29. oktober 2009

Hobitten-vb

Vi har også haft det omvendte problem.. Han åd helt vildt i dagplejen, men nærmest ingenting hjemme.. Hvis vi spiste havregrød hjemme inden vi skulle køre, spiste han ingenting - men fik han havregrød når han kom i dagplejen, spiste han en stor portion.. :huh: Han har det stadig lidt. Spiser en kæmpe madpakke i børnehaven. Men får vi frokost hjemme, spiser han måske ½-1 rugbrød... Måske er det hyggen når de spiser..?? Kan der være noget der gør at han ikke spiser i vuggestuen? For meget uro måske? Er han for optaget af at observere de andre børn? Snakker han for meget? Får I mad derovre eller smører i selv? Har nemlig i den børnehave hvor jeg arbejder, oplevet flere børn der ikke kunne overskue deres madpakke, og derfor ikke spiste.. Nogle børn kan bedst overskue når det 'bare' er noget brød og måske en skive agurk og en gulerod.. Men man vil det jo så godt, og putter flere små godter i. Så hellere variere i tilbehøret end både agurk, peberfrugt, rosiner, nødder, vindruer osv på en gang... ;)

Anmeld

29. oktober 2009

Fuzzbox-vb

Lea æder som et tærskeværk i vuggestuen. og når hun bliver hentet, så spiser hun helt ekstremt, som om hun ikke har fået noget at spise. Men ofte spiser hun 2 portioner i vuggestuen :P Det er kun aftensmadproblematik, vi nogen gange oplever ;)

Anmeld

29. oktober 2009

megan78-vb

Kender problematikken. Matthias spiser også rimelig meget i dagplejen, når han er hjemme, så vil han ikke rigtig spise, selvom jeg prøver at lave den mad, som han får i dagplejen.

Anmeld

2. november 2009

Willysmor-vb

De får varmt mad hver dag nede i vuggestuen.. men han er begyndt at skrive meget, både herhjemme og i vuggestuen...!

Anmeld

2. november 2009

Signe1704-vb

De snakkede faktisk om det på forældremødet i vuggestuen forleden. Der er flere forældre der oplever at deres børn ikke vil spise i vuggestuen. For vores datters vedkommende er det lidt i perioder (når hun har brug for ekstra søvn og derfor er træt ved frokost-tid) at hun ikke får spist særlig meget. Vores datter får madpakke med så hun spiser bare resten på vej hjem fra vuggestuen hvis hun ikke har spist dernede. Måske det kunne betale sig at tage en lille madpakke med til hjemturen?

Anmeld

9. november 2009

Willysmor-vb

Jeg har altid mad med, når jeg henter ham fra vuggeren :)

Anmeld

9. november 2009

Mor til to-vb

Willysmor skrev:
De får varmt mad hver dag nede i vuggestuen.. men han er begyndt at skrive meget, både herhjemme og i vuggestuen...!
Skrive meget? Hvad betyder det?

Anmeld

9. november 2009

Willysmor-vb

Spise meget :) Det gik vist lidt hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.