Er der nogle der har erfaringer med kobberspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Signe1704-vb

Jeg skal have sat et spiral op, men er simpelthen så nervøs for det. Er der nogle der har erfaringer med det? Har hørt en del skrækhistorier om at det skulle gøre vildt ondt og at det kan vokse ind i livmoderen. Desværre er p-piller ikke en mulighed da jeg får en slem hovedpine og bliver fuldstændig drænet for energi(har prøvet 4 forskellige slags). Kan slet ikke fungere hvis jeg tager dem. Og kondom er ikke fedt. MEN vi vil ikke have flere børn ligenu (eller manden vil ikke - jeg er faktisk klar til en til snart :mur: ) Nå hvis jeg er heldig får jeg overtalt ham til en mere om 4-5 år - det er vist udelukket før. Så må jeg håbe på tvillinger :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

mariamiss6-vb

Jeg har en kobberspiral... Når den sættes op, bliver der sat en lille klemme på, så lægen kan åbne for livmodermunden, den spænder godt til, lidt som en mellem heftig plukve. Altså det gør ikke direkte ondt, men det spænder godt. Selve spiralen vil du ikke mærke. Resten af dagen kan du godt have den der plukve følelse i underlivet, det havde jeg i hvert fald, men ikke noget dr gjorde ondt syns jeg, bare spændt. De bivirkinger jeg har ved min spiral er faktisk 'kun' at jeg bløder lidt længere end før. Jeg starter med helt utilregnelige plteblødninger op til en uge før og så kommer rigtig mens, som hos mig er voldsom (var den også før spiralen) Og så kan jeg pletbløde op til en uge efter at mens. egentlig er slut. Jeg synes ikke mine smerter ved mens. er voldsomt forværret.

Anmeld

27. oktober 2009

KristineLorenzen-vb

Jeg kan varmt anbefale det. Det har taget mine menstruationssmerter og forkortet blødningsperioden. Dog påstod kæresten at han kunne mærke trådene - tror nu mere at det bare var tanken om den der rørte på sig.

Anmeld

27. oktober 2009

mariamiss6-vb

KristineLorenzen skrev:
Jeg kan varmt anbefale det. Det har taget mine menstruationssmerter og forkortet blødningsperioden. Dog påstod kæresten at han kunne mærke trådene - tror nu mere at det bare var tanken om den der rørte på sig.
Din livmodermund kan godt presse sig nedad i skeden, så han faktisk kan mærke trådene... Det gør min livmoder, og mine tråde er klippet så korte som muligt, og alligevel stiker d egodt til har jeg ladet mig fortælle ;)

Anmeld

27. oktober 2009

Spunk-vb

Du kan jo overveje at afprøve andre præventionsformer, som ikke indeholder helt så mange hormoner som p-piller - minipiller eller p-stav. Du kan også få et pessar.

Anmeld

27. oktober 2009

Pikora-vb

Jeg havde én for mange år siden. -Blødte voldsomt og længe, og havde pludselig menstruationssmerter, hvilket jeg ellers ikke har været plaget af. Så efter nogle måneder røg den altså ud igen. :angry:

Anmeld

27. oktober 2009

MetteJ-vb

Jeg vil istedet for kobberspiralen anbefale HORMONspiralen. Prøv at google Levonova.

Anmeld

27. oktober 2009

Riwe-vb

Jeg har hormon spiral. Jeg blev lidt overrasket over hvor ubehageligt det var at få den sat op, men jeg havde nok bare ikkel ige tænkt over, hvad der egentlig skulle ske. Da jeg lige havde fët den sat op fik jeg en pletblødnings periode på 2-3 uger efter det er der stort set ingen blødning. Jeg valgte den dels pga at jeg havde kraftige blødninger inden og jeg fik at vide at en hormon spiral skulle mindske blødningen hvorimod jeg med en kobberspiral kunne risikere at den tiltog - ikke lige noget jeg ønskede. Jeg døjede også en del med smerter før og de er nu ikke eksisterende :-) I starten kunne trådene vidst godt mærkes lidt af min mand, men det er gået over nu. Snorene blev med vilje klippet lange, så de skulle være så bløde som muligt (lidt lige som langt skæg >< kort skæg), men det er vidst en smags sag, det er dog let at få dem kortet af hvis de er for lange. Oven i det hele kan man få tilskud hvis det er en behandling for kraftige blødninger - bare dejligt. Er glad for mit valg idag, så må vi bare se når den en dag skal tages ud...

Anmeld

27. oktober 2009

Signe1704-vb

Tusind tak for alle jeres erfaringer. Jeg har prøvet mini-piller med samme resultat som ved almindelige. Jeg har også fået nogle med ekstra lidt hormon. Det hjalp heller ikke. P-stav synes min læge ikke er en løsning når jeg reagerer så meget på pillerne. Pessar er altså ikke så romantisk. (Har sagt til min kæreste at vi må tage de børn gud giver os :laugh: ) Det kunne lyde som om jeg skal få en hormonspiral i stedet. Nu er jeg også holdt op med at amme. Jeg har bestilt tid på Herlev hospital i november. Der er det gratis hvis der er andre der overvejer det ;) Jeg kan heldigvis også spørge lidt deroppe inden de sætter noget op....

Anmeld

29. oktober 2009

Titte-vb

jeg skal have en hormonspiral sat op, har på Skejby sygehus fået at vide at den skal lægges i narcose, men det drøfter jeg så lige selv med min søde gynækolog på SVS Esbjerg, det er nemlig ham der skal lægge den op............. min flår jeg gratis idet jeg skal behandles for endometriose i svær grad.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.