Hvor lang tid bruger jeres unger på morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.506 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. oktober 2009

Mor til to-vb

Min datter kan bruge lang tid på at snakke og pjatte ved morgenmaden og får så ikke rigtig spist noget. Nu vil vi til at sætte tid på hvor lang tid hun har, sådan at vi kan sige til hende: 'Nu er der 10 minutter til du skal ud og have tøj på', 'Nu er der 5 minutter til du skal ud og have tøj på' osv. Hvor lang tid bruger jeres på morgenmad? Bare for at finde ud af hvilken tidsbegrænsning der er rimelig at sætte på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

Hobitten-vb

Tjaaee.. alt i mellem 2 og 4 timer... :laugh: :laugh: Nej, så galt er det heldigvis ikke.. Men han er godt nok et 'snøvlehovede' når der skal spises... Han kan nemt bruge en halv time eller mere på det om morgenen, og det hjælper ikke noget at jage på ham.. Vi bruger også den med : Nu er der 5 min tilbage... Men det ender ofte med, at han bliver hysterisk når vi skal afsted.. :angry: Så gode råd modtages gerne.. ;) I weekenden, når vi ikke skal ud af døren, kan han sagtens sidde der en time.. :blink: Jeg tænker at 15-20 min vel er rimeligt. så er der både tid til at snakke/pjatte og til at få spist..

Anmeld

21. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

ALT FOR LANG TID :) Morgenmad tager som regel ca 45 min om EN portion...og aftensmad kan han sagtens bruge en time på....og her hjælper det overhovedet ikke med tidsbegrænsning hsn står fuldstændig af..... Så ja jeg modtager også gerne gode råd :)

Anmeld

21. oktober 2009

Fuzzbox-vb

Hun spiser i ca 10 min, mens hun ser Svampebob eller Avatar, og så rejser hun sig, for at finde en film. Og når jeg sætter filmen, på så spiser hun morgenmad for 2. gang, da hun lige har været ude, at finde en bolle ;)

Anmeld

22. oktober 2009

Pikora-vb

Hov -så først kategorien nu :silly: Men da jeg nu er nået så langt,svarer jeg alligevel, selv om min datter er 9 år, og lidt på den anden side af 'vuggestuealderen'. Hun bruger laaang tid, er en langsom starter, og vil helst ikke have mad før hun lige har været oppe en times tid. Sådan er det også i weekenden, der kan godt gå 2 timer. Og selv da tager det laaang tid at spise. Så dét med morgenmaden er et oplagt konfliktemne når vi skal afsted om morgenen, og da vi gerne vil undgå en dårlig start på dagen, har vi faktisk bare lagt morgenrutinerne efter det. Min datter får simpelthen lov lige at sove lidt længere, så jeg har spist inden hun bliver vækket. (Jeg SKAL bare have mad OMGÅENDE når jeg står op :cheer: ). I stedet har vi god tid til at nulre rundt sammen på badeværelset, og når hun så kommer i morgen-sfo er hun klar til at spise, og kan sidde der med sin mad uden at nogen jager rundt med hende.

Anmeld

22. oktober 2009

Mor til to-vb

Fuzzbox skrev:
Hun spiser i ca 10 min, mens hun ser Svampebob eller Avatar, og så rejser hun sig, for at finde en film. Og når jeg sætter filmen, på så spiser hun morgenmad for 2. gang, da hun lige har været ude, at finde en bolle ;)
Den løsning kunne jeg også godt fristes til, men jeg synes bare ikke hun skal se tv om morgenen. Mest fordi det er et princip. Hun kan hurtigt komme til at hænge der hele tiden. Men det er da rart at høre at andre også bruger lang tid. Pikora, hvad gjorde I da hun gik i børnehave?

Anmeld

22. oktober 2009

Hobitten-vb

Den med med tv'et er jeg nu også 'faldet i' ind i mellem - så kan jeg nemlig få ordnet nogle andre ting imens.. ;) Han får alligevel lov at se tv mens jeg er i bad og gør lillebror færdig. Men vil egentlig helst at vi sidder sammen ved bordet og spiser, for at få en god start på dagen, og kan snakke lidt om hvad der skal ske i dag. - Men må indrømme at min tålmodighed ikke strækker til 30-45 min om morgenen.. Så mens han spiser færdig render jeg rundt og rydder op og reder senge o. lign.

Anmeld

22. oktober 2009

Mor til to-vb

Vi prøvede det med tiden i morges. Hun fik 20 min (more og less, hun kan jo ikke klokken endnu). Det gjorde at hun fik spist sin mad og far og hende kom i ordentlig tid afsted, så han kunne nå på arbejde. Men pyha. Når hun selv skal til at gå på toilettet, hver morgen, så skal vi da op 1½ time før vi skal køre... Tidligere tog det kun 3kvarter at blive færdige. Det er slut.

Anmeld

22. oktober 2009

Pikora-vb

Mor til to skrev:
[ Pikora, hvad gjorde I da hun gik i børnehave?
Da fik hun morgenmad i børnehaven. De kunne få mad indtil kl. 7:30 :) Det var et hyggeligt arrangement med stearinlys og te :)

Anmeld

5. november 2009

Mor til to-vb

Min søn på 1½ år, bruger ca 10-20 min på at spise morgenmad... Alt efter hvor meget der er til at forstyrre ham. Lader vi ham være og ikke snakker ret meget med ham, tager det max 10 min. for han at skovle en stor portion ned, men skal vi se på biler og traktorer og nå at snakke om alt der foregår ude foran vinduet, eller der kommet en sang han kender i morgenradioen, kan det godt tage op til en halv time... ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.