Aftensmad !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2009

Ida-s-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Og jeg har lige kværnet et par stykker rugbrød med fedtegrever :ohmy: Tænk, det er første gang siden barndommen jeg har smagt fedtegrever - det smager fint nok, men bliver lidt vammelt efter et stykke tid :laugh: Jeg orkede ikke lave aftensmad i dag. Ungerne fik lasagne fra den italienske, og manden klarede sig på Romerboller og røget laks....
Genopfrisk lige min hukommelse. Fedtegrever er ? :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

Heidi Nielsen-vb

UHM Kongster....grøn karrygryde.......lyder total lækkert....kan man være så heldig at få en opskrift ?? :)

Anmeld

15. oktober 2009

kongster-vb

Jep: Thailandsk aubergine ca 300g 2 løg 2 friske røde chili 2 friske grønne chili 2 spsk olie der kan tåle høj varme (fx sesamolie) 2 spsk grøn karrypasta 1 dåse kokosmælk 2 spsk fiskesauce 1 tsk palmesukker (eller mørk sukker) 3 cm ingefær 4 limeblade 400g okse- eller kyllingekød Skær løg i skiver og kød i tynde strimler. Hak chilier fint. Varm wok op og slyng olie rundt. Svits karrypasta i 1/2 minut. Svits kød til det bliver brunet (evt af to omgange) Rør kokosmælk, fiskesauce og sukker i. Kog op - tilsæt aubergine, løg, chili, ingefær og limeblade. Småkog i 5 minutter Spis med jasminris Velbekomme!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.