Gode ideer til ting man kan lave med begge børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.343 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Mor til to-vb

Jeg har jo en pige på 2½ og en dreng på 5 måneder. Jeg er interesseret i at høre hvad I har af gode ideer som vi kan lave sammen med dem, BEGGE to. Pigen er temmelig meget i selvstændighedsfasen lige nu, men lillebror skal jo heller ikke ligge alt for længe selv og lege, så brug fantasien og skriv løs...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

Spunk-vb

Hvad med en tur i svømmehallen? Det er hyggeligt, sundt og godt for motorikken. Og måske er i så heldige at jeres svømmehal her en vandrutchebane...

Anmeld

5. oktober 2009

syvsover-vb

Hvad men en Zootur hvis i har mulighed for dette. En tur i skoven hvor i finder en masse ting tager dem med hjem og snakker om dem, her kan lille bror være med til at kigge rører føle osv. lave håndaftryk af begge børn. Bage hvor den store er med og lillebror er med fra skråstolen, eller ligger på bordet. Måske udlåne lillebror til bedstforældre eller andre der gerne vil passe ham i 5 timer en dag. Rigtig god fornøjelse

Anmeld

5. oktober 2009

Mor til to-vb

Det er alt sammen gode ideer. Vi prøver allerede at komme i svømmehallen en gang om ugen. Jeg tænker dog mere på noget der kan foregå hjemme. f.eks. lissom at bage og røre ved tingene fra skoven. Vi laver naturligvis ting med dem begge, men jeg mangler INSPIRATION. Hvad laver I med jeres børn, når I er hjemme?

Anmeld

5. oktober 2009

Hobitten-vb

Tjae... Godt spørgsmål.. Jeg har jo også en på 5 mdr og en på 3½. Og den store kan godt kræve en del opmærksomhed når han er hentet i børnehaven (eller holder en fridag), så har lige siddet og tænkt over hvad vi egentlig laver.. :huh: Vi bruger faktisk en del tid på gulvet i stuen. vi slæber Maltes biler/traktorer/lego el. lign. med derind og så leger vi.. Nicklas kan bruge lang tid på at kigge på at Malte leger, hvis bare han får et stykke legetøj også, (som han kan sutte lidt i..)og så ligger han lidt på gulvet og sidder lidt hos mig på skift, så jeg kan lege lidt med dem begge. Men vi kan jo ikke lege hele tiden ;) De er begge med i køkkenet når vi laver mad, så går vi og synger lidt, eller snakker om hvad der er sket i dag.. Vi går også ture med barnevognen, og kan bruge lang tid på at kigge på myrer, blomster, traktorer på marken osv. Malte er heldigvis også så stor at han godt kan forstå at der er nogle ting der må vente til far kommer hjem og kan tage Nicklas, mens Malte og jeg bruger en time sammen. Det lyder vist rigtig nemt (når jeg nu lige læser det igennem..), men nu er Malte også rigtig glad for Nicklas, og elsker når han kan få ham til at grine :silly: , og kan som regel godt acceptere at de skal være der begge to.

Anmeld

6. oktober 2009

Jeamie-vb

I Odense har vi noget der hedder 'Løvens Hule'. Minder om det legeland de har feks i Lalandia. Der er noget for helt store børn hvor det er højt, spændende og lidt vildt og bløde sanse områder til 0 -3 årige. Vi bruger det meget da det også kan bruges til at sidde bare stille og studere andre børn :). Ved ikke om i har noget lignende i nærheden ?!..

Anmeld

6. oktober 2009

Mor til to-vb

jeanie skrev:
I Odense har vi noget der hedder 'Løvens Hule'. Minder om det legeland de har feks i Lalandia. Der er noget for helt store børn hvor det er højt, spændende og lidt vildt og bløde sanse områder til 0 -3 årige. Vi bruger det meget da det også kan bruges til at sidde bare stille og studere andre børn :). Ved ikke om i har noget lignende i nærheden ?!..
Det vil jeg prøve at finde ud af. Vi havde noget, men det er lukket. Vi brugte det faktisk rigtig meget da pigen var lille.

Anmeld

6. oktober 2009

Mor til to-vb

Min pige er også rigtig glad for sin lillebror. Vi har en sansegynge, som han kan ligge i og blive gynget af hende eller jeg gynger dem begge. Og det er de jo SAMMEN om. Jeg synes bare ofte at det er på den enes vilkår og den anden bliver overset. Det kan også være at det er mig der synes de skal 'for meget' sammen. De er jo ret forskellige i alder, så det er nok som du skriver, Hobit, sådan at den lille kommer til at kigge på mens den anden leger... Er det 'godt nok'?

Anmeld

6. oktober 2009

Webredaktøren-vb

Vi brugte biblioteket, der havde en ret god afdeling med legetøj/spil/puslespil til forskellige aldersgrupper. Der kunne vi godt bruge nogle timer... :) Da knægten blev lidt større brugte vi Capella Playland, når vi begge kunne tage afsted... jeg gider nemlig ikke stå alene med to relativt små børn i et stort legeland :angry:

Anmeld

6. oktober 2009

Hobitten-vb

Mor til to skrev:
Det kan også være at det er mig der synes de skal 'for meget' sammen. De er jo ret forskellige i alder, så det er nok som du skriver, Hobit, sådan at den lille kommer til at kigge på mens den anden leger... Er det 'godt nok'?
Hmm, ved ikke om det er 'godt nok'.. Det håber jeg da... :huh: Jeg er jo heller ikke nogen ekspert :) Jeg bruger jo også noget af formiddagen på et lege med den yngste, mens den store er i børnehaven. Og tror også at han lærer/oplever meget ved at kigge på storebror. Men nogle ting vil jo nok blive på den stores præmisser, hvorimod, han bliver nødt til at vente mens yngstemand spiser/bliver skiftet/puttet osv. Jeg synes også det er vigtigt at lave noget med dem hver for sig (og nok især den store, så længe lillebror ikke er større), da de har forskellig alder og behov. Men det er bare ikke altid nemt når man er alene med dem begge hjemme. Men jeg tror heller ikke børn tager skade af at aktivere sig selv lidt. Den store bliver bedre og bedre til det.. :cheer: Jeg håber og tror at det bliver lettere om ½-1 år, at vi så bedre kan lave noget sammen alle 3, og at de bedre kan lege sammen uden at man nødvendigvis behøver at være en del af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.