Den der influenza igen igen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

310 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. september 2009

Honningblomst

Hvordan var det, det var...vaccinen kommer først i oktober, ikke??
Jeg er ret bekymret for min ældste søn og vil gerne have at han får den vaccine...vi skal til en forundersøgelse pga hans sygdom her i sep. mon ikke det bare er deroppe jeg skal tale med dem?
Kan slet ikke ha' at jeg skal gå og være bange for sådan noget, men omvendt så må man jo handle og kræve sin ret, ellers sker der jo ikke noget...
Hvad tanker har I gjort Jer og er der nogen af Jer der skal vaccineres?? I sverige skal alle åebenbart vaccineres....mærkeligt der er så meget forskel fra land til land..
Knus Eva....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Jeg er ret bekymret for min ældste søn og vil gerne have at han får den vaccine...vi skal til en forundersøgelse pga hans sygdom her i sep. mon ikke det bare er deroppe jeg skal tale med dem?
Kan slet ikke ha' at jeg skal gå og være bange for sådan noget, men omvendt så må man jo handle og kræve sin ret, ellers sker der jo ikke noget...
Hvad tanker har I gjort Jer og er der nogen af Jer der skal vaccineres?? I sverige skal alle åebenbart vaccineres....mærkeligt der er så meget forskel fra land til land..
Knus Eva....

jeg kan godt forstå det hvis din søn af en eller anden grund er mere svag mht. immunforsvaret end os andre :0) men så længe vi er sunde og raske så er det trods alt "bare " en influenza... jeg bliver bekymret for Martin da han lider af astmatisk bronkitis...

Anmeld

3. september 2009

lonemus

Eva skriver:

Knus Eva....

Her i familien er vi heldigvis alle sunde og raske....vi skal ikke vaccineres.

Jeg var til årsundersøgelse i sidste uge med børnene, hvor jeg for god ordens skyld spurgte min læge omkring det hele - hvad jeg skulle være opmærksom på osv.
Hun fortæller så, at de vacciner der kommer til oktober-november ikke er noget som helst værd...de gælder kun i 24 timer, så hun var tosset over dem - og yderligere får hver klinik kun tildelt 10 vacciner ad gangen....hun kunne slet ikke se hvad hun skulle bruge vaccinerne til, for det var kun beviseligt, at den holder 24 timer........hun vidste ikke hvad der skulle ske eller om der var nye vacciner på vej!

Jeg frygter den osse, men bliver nødt til at tage det som det kommer

Lone

Anmeld

3. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg har, trods mit svækkede immunforsvar, valgt at jeg IKKE vil have vaccinen.. jeg er simpelthen for bange for hvad bivirkningerne kan være, når den er helt ny! i forvejen reagerer jeg voldsomt på normale influenza vacciner og lægger mig syg i 14 dage til en måned, så det er ikke rigtig en fidus for mig at får dem

Jeg har i stedet TamiFlu liggende herhjemme, klar til at tage hvis jeg eller en i min nære omgangskreds skulle få symptomer! Det har jeg det bedre med...

knus til dig

Anmeld

3. september 2009

Honningblomst

Tak for jeres svar...ja, hvis bare de er sunde og raske...men det er min den store jo så heller ikke. Jeg har ikke spekuleret over den dumme influenza, før Jeppe fik konstateret sin sygdom. Men den gør jo desværre bl.a det at han har nedsat immunforsvar...men vi venter på indkaldelse til formøde inden han skal have en biopsi fra tarmen.
Jeg synes det er skræmmende nu, hvor jeg ved han er svag og har stor risiko for at dø af den virus.
Knus Eva...

Anmeld

3. september 2009

Honningblomst

3. september 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

jeg har, trods mit svækkede immunforsvar, valgt at jeg IKKE vil have vaccinen.. jeg er simpelthen for bange for hvad bivirkningerne kan være, når den er helt ny! i forvejen reagerer jeg voldsomt på normale influenza vacciner og lægger mig syg i 14 dage til en måned, så det er ikke rigtig en fidus for mig at får dem

Jeg har i stedet TamiFlu liggende herhjemme, klar til at tage hvis jeg eller en i min nære omgangskreds skulle få symptomer! Det har jeg det bedre med...

knus til dig

Hvis bare jeg også "kun" skulle vælge for mig selv...men det er mit barn...hvad skal jeg vælge og hvilke konsekvenser har det valg jeg tager på mit barns vegne. Det er der ingen der ved, men det er bare noget af et valg og evt konsekvens at leve med.
Men jeg må hive fat i dem til forundersøgelsen og høre hvad pokker jeg kan gøre og skal gøre.
Knus Eva og tak for dit svar..

Anmeld

3. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Hvis bare jeg også "kun" skulle vælge for mig selv...men det er mit barn...hvad skal jeg vælge og hvilke konsekvenser har det valg jeg tager på mit barns vegne. Det er der ingen der ved, men det er bare noget af et valg og evt konsekvens at leve med.
Men jeg må hive fat i dem til forundersøgelsen og høre hvad pokker jeg kan gøre og skal gøre.
Knus Eva og tak for dit svar..

kan godt forstå det er rigtig svært når det ikke er dig selv der skal tage en mulig konsekvens af det
Jeg kan kun sige at jeg af alle læger (inkl. 3 immunologer) er blevet anbefalet at gøre det på denne måde... lyder fornuftigt at tale med dem om det!

Anmeld

3. september 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

kan godt forstå det er rigtig svært når det ikke er dig selv der skal tage en mulig konsekvens af det
Jeg kan kun sige at jeg af alle læger (inkl. 3 immunologer) er blevet anbefalet at gøre det på denne måde... lyder fornuftigt at tale med dem om det!

Ok...og tak mon ikke jeg bare skal hive fat i dem så, så jeg ved der kan og vil blive gjort noget, hvis nu...bare tanken om der skete ham noget...føj...
Knus til dig søde Caroline..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.