Gode brætspil...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.495 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. september 2009

Hobitten-vb

Eeelsker en god hyggeaften med gode venner/familie og et godt brætspil!! - men er ved at køre lidt død i at spille de samme spil. Nogle gode forslag til spil, der er værd at invistere i ?? (der også er noget ved 5-10 gang man spiller det) Vi har Bezzerwisser, Sybarit og div. Trivial spil..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2009

Webredaktøren-vb

Det er jo ikke fordi, det er nyt, men jeg synes stadig at Risk og Settlers holder. Og så kender jeg et lille sjovt spil, der hedder 'SET' - prøv at google det og læs om det. Det er et lille sæt kort med figurer. Kortene lægges ud 12 ad gangen og så skal man finde matchende sæt - det er perfekt lige at have med på togturen og i strandtasken. :)

Anmeld

25. september 2009

Spunk-vb

Enig i at Settlers er værd at købe - det er et strategispil og kræver dermed lidt tankevirksomhed. Men spillet er til gengæld heller ikke det samme hver gang. Cranium er også ret underholdende. Det er nok 5-6 år gammelt men mon ikke det stadig kan købes... I hver runde skal man klare en 'udfordring' - f.eks. nynne en melodi som ens partner skal gætte, svare på et spørgsmål, tegne noget som partneren skal gætte, eller lave noget i modelervoks. Fluxx er et ret anderledes kortspil som absolut kan anbefales. Der er ingen faste regler - de dikteres undervejs af kortene, og skifter hele tiden, når der bliver lagt nye kort. Det er engelsk. Tror ikke at du lige kan finde det i den nærmeste Bog & Idé, men du kan få det her: http://www.gamesweb.dk/kortspil/fluxx/ Kan lige se, at der er kommet flere nye versioner siden vi købte vores - måske er de værd at prøve....

Anmeld

25. september 2009

kongster-vb

Hvis I kan lide strategispil så er Axis & Allies et must!! Lige tanden mere avanceret end Risk og super fedt! Carcassonne er også sjovt. Og så elsker jeg klassikeren Scrabble :-)

Anmeld

25. september 2009

Fuzzbox-vb

Jeg ved ikke om man kan købe det længere, men vi har et spil, der lige e rnoget for mig 'MAD - spillet for dårlige tabere' :D Ellers plejer mig og vennerne nogen gange at starte 'Hvem Vil Være Millionær' op på Playstationen :)

Anmeld

26. september 2009

LouiZe-vb

Vi spiller tit 'Partners' med et vennepar. Det er en slags ludo bare med kort. Ej, ikke helt men princippet er det samme med at man skal komme hjem med sine brikker. Man spiller 2 og 2 sammen og skal derfor hjælpe sin partner og partnerens brikker. Super underholdene og en smule strategisk :laugh:

Anmeld

26. september 2009

Heidi Nielsen-vb

Settlers er en fantastisk brætspil.... Så spiller vi også et andet spil som jeg ikke kan huske navnet på....man spiller i hold....får nogle kort der ligner alm spillekort og nogle brikker....der er et bræt hvor alle kortene er afbilledet og så skal man som hold forsørge at få 2 X 5 på stribe UDEN at snakke sammen......det er spillet sådan i korte træk..... Så kan vi faktisk også godt lide at spille det børnespil der hedder Vildkatten....et spil hvor man skal være hurtig på aftrækkeren og det et vildt sjovt... Men favoritten er helt klart Settlers

Anmeld

26. september 2009

Hobitten-vb

Har faktisk aldrig prøvet Settlers og Risk, det kunne godt være man skal kigge nærmere på dem.. Kender godt 'SET' (fra en studietur med HF), havde helt glemt hvor sjovt det er :lol: - det må jeg have fingrene i. Tak for en masse gode forslag - kom endelig med flere... :) :)

Anmeld

27. september 2009

M Illum-vb

Labyrint partners kaste gris tegn og gæt matador risk setlers - med udvidelse. mikado det var da lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.