cykle med 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

577 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. september 2009

jennie-vb

Hej Jeg skal od og investere i en ny cykel, når jeg flytter hjem, og jeg har overvejet en christiania cykel el en alm med anhænger. Mine piger er 4½ og snart 3 år. Har du erfaring med den ene el anden model? Og hvornår vokser de ud af den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Webredaktøren-vb

Vi har sådan en Dolphin-cykelanhænger som vi har været ret glade for. Det smarte ved den er, at den ikke er lige så tung som Christiania-cyklen, og så kan den tages af cyklen og bruges til trætte børn, hvis vi f.eks. er taget til Zoologisk Have. ... til gengæld skal man jo sætte den på cyklen, når den skal bruges (tager 3-5 minutter), og så er det også en smagssag, om man bedst kan lide at cykle med børnene bag sig eller foran. ... og så er der jo en væsentligt prisforskel. Den store på snart seks år kan cykle rimeligt langt på sin egen cykel allerede nu, så når knægten også selv kan cykle, så vil vi ikke længere have brug for den.

Anmeld

24. september 2009

jennie-vb

Jeg læner også mest til den model. Den virker mere flexibel. Men hvornår er de for store til den? Kan slet ikke forestille mig den store noensinde kan cykle alene :unsure: Hernede er vejene desværre ikke til det, og hun er en meget forsigtig type...

Anmeld

25. september 2009

kongster-vb

En christiania cykel er ret tung at køre med. Især er den tung at dreje med mindre den er oppe i fart. Jeg har haft en 'sort jernhest' http://www.sortejernhest.dk/jern/ og den har vi været glade for. Den drejer på baghjulet i stedet for forhjulet og det skal man lige vænne sig til. Det har dog den fordel at man ikke skal dreje hele den tunge kasse med styret, som man skal på en christiania cykel. Nihola har jeg også hørt godt om.

Anmeld

25. september 2009

Caidas-vb

Jeg har en cykeltrailer, som også kan ændres så man kan gå med den. Jeg kørte i starten over en gren og der efter en kantsten, hvor den væltede (heldigvis uden børn i. Siden har jeg været lidt urolig det sted. Ellers er den let, der er plads til 2, og de kan være i den op til 45 kg. Købt i Kvickly for 1298

Anmeld

26. september 2009

jennie-vb

Jeg kiggede på jernhesten, den ser rigtig god ud, men hold op den koster mange penge. :ohmy: Jeg tror det ender med en brugt dolphin el lign og en brugt cykel fra Dba :unsure:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.