Da mine tvillinger var små, var de store 2 1/2år og 4 1/2år.
De kunne også finde på det med ballade, når jeg var optaget af tvillingerne. Når jeg var alene, ja - så var det noget med at vælge mine kampe - og faktisk gik der kun et par måneder, så var det ovre, da de ikke fik noget ud af det.
Når manden var hjemme, så prioterede vi rigtig højt, at der var én ledig til de store. De små kan bedre klare, at være lidt kede end de store. Så far var meget på de store og legede med dem og var meget på gulvet.
Jeg lagde altid i seng, så måtte far tage de små og trøste så godt som han kunne.
Vi har altid gjort en masse, for at de store har haft en voksen. Selvfølgelig skal de også lære at vente, men at være 2 1/2 så er man ikke stor og skal blive hørt.
Og så har de været meget med til, at passe de små, i det omfang de gad - vi har siddet og hygget med film når jeg ammede, de har underholdt den ene tvilling, når jeg har skiftet den anden. De har siddet i kravlegården hos dem, siddet i sofaen med dem og den slags.
Inddrag hende og hør hende, det er mine råd - og husk, at vælge kampene med omhu.
Anmeld