mor til 4, en dreng, en pige og tvillingedrenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.399 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. september 2009

isabelladk-vb

Hej alle, Er interesseret i at høre om erfaringer fra mødre med tvillinger og evt, med ældre søskende. Mine tvillinger er 2 måneder gamle, min datter 2½ år og min søn 9 år. Min datter er lige nu det mest energikrævende barn og er rigtig god til at tiltrække sig negativ opmærksomhed, når min mand og jeg er optaget af babyerne.. Hvordan takler man det bedst?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2009

Bellis-vb

Da mine tvillinger var små, var de store 2 1/2år og 4 1/2år. De kunne også finde på det med ballade, når jeg var optaget af tvillingerne. Når jeg var alene, ja - så var det noget med at vælge mine kampe - og faktisk gik der kun et par måneder, så var det ovre, da de ikke fik noget ud af det. Når manden var hjemme, så prioterede vi rigtig højt, at der var én ledig til de store. De små kan bedre klare, at være lidt kede end de store. Så far var meget på de store og legede med dem og var meget på gulvet. Jeg lagde altid i seng, så måtte far tage de små og trøste så godt som han kunne. Vi har altid gjort en masse, for at de store har haft en voksen. Selvfølgelig skal de også lære at vente, men at være 2 1/2 så er man ikke stor og skal blive hørt. Og så har de været meget med til, at passe de små, i det omfang de gad - vi har siddet og hygget med film når jeg ammede, de har underholdt den ene tvilling, når jeg har skiftet den anden. De har siddet i kravlegården hos dem, siddet i sofaen med dem og den slags. Inddrag hende og hør hende, det er mine råd - og husk, at vælge kampene med omhu.

Anmeld

23. september 2009

isabelladk-vb

Hej bellis, Ja, vi kan godt mærke det er svært, for vi har jo kun 2 hænder. Far er også meget på og især med de store, jeg prøver at bruge tid på min datter, når de små sover el. ligger og slapper af. Men hun har selfølgelig svært ved at acceptere at jeg er nød til at 'slippe' hende , når de små skal have mad. Er rigtig glad for dine råd, tager dem til efterretning. Hvor gamle er dine børn nu?

Anmeld

23. september 2009

Webredaktøren-vb

Hej, Jeg rykker lige din tråd hen til 'Tvillinger' under Familieliv, for så bliver den forhåbentligt set af flere tvillinge-forældre :)

Anmeld

23. september 2009

Bellis-vb

Mine tvillinger er 2 1/2 år, de store knap 5 og knap 7. Og så venter jeg dreng nr. 5 om 4 uger :) Ja, det kan godt tage lidt tid, før det hele finder plads - men man må lige sige, at lige for tiden - ja så skal hun have lov til at skabe sig lidt, så kommer det forhåbentlig. Og hold fast i en dagligdag, hvor hun kommer i DP/VG, så har du også bedre overskud til hende, når hun kommer hjem - og mindre dårlig samvittighed over for de små, når du har været på dem, hele dagen. Men ja, de er udemærket klar over, når man ammer - så kan man ikke bare komme, det udnyttede mine drenge, en hel del i starten :dry:

Anmeld

6. oktober 2009

Mor-3-vb

Jeg har prøvet det samme, med vores datter da jeg fik vores tvillinger. hun var på det tidspunkt, også 2½ år.. da de blev født.. Det er jo noget, hun ska vende sig til.. lige pludselig, er hun jo ikke den mindste mere :) det er jo en stor omvæltning, at sku dele mor og far så meget :) Det hjalp utroligt meget, ved at indrage hende, i nogle af tingene omkring vores drenge.. Og så må jeg indrømme at 'bogen om tvillinger ' hjalp mig meget.. med en masse ting.. da jeg ikke havde andre at søge hen til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.