100 hemmeligheder om at være mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

253 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. september 2009

Webredaktøren-vb

En ny sjov bog med ovenstående titel er netop kommet på gaden, hvor en del nok vil kunne nikke genkendende til flere 'afsløringer'. Mødrene siger for eksempel: 'Når jeg læser godnathistorie for mine børn, prøver jeg næsten altid at bladre to sider ad gangen. Nogle gange opdager de det, men så siger jeg bare 'hov'.' Eller hvad med: 'Jeg har aldrig nogensinde skoldet en eneste sut. Men jeg har altid ladet, som om jeg gjorde det - især i mødregruppen'. Eller: 'Fordi jeg ikke selv har tabt de ti ekstra kilo, jeg tog på under min graviditet, er jeg en smule bitter på tynde mødre og tager nogle gange mig selv i at håbe, de en dag får en hårsygdom, så de mister håret forever'. Eller: 'Jeg har taget penge fra min datters pung og tænkt:' Hun kan alligevel ikke tælle'. Hånden på hjertet - siger eller opfører du dig også til tider lidt politisk ukorrekt i forhold til at være den 'perfekte mor'? Giv gerne eksempler, så vi kan få et godt weekend-grin ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

Fuzzbox-vb

HA HA ^^ Mand hvor jeg elsker de eksempler :D Det er jo lige før, at man ikke tør, komme med de eksempler, for at de 'perfekte' mødre ikke skal pege fingre ad en ;) Til mødregruppe, har jeg engang disket op med kager, brød, thekande og frisk malet kaffe, for at virke som om at jeg havde overskud. jeg glemte bare at sige, at det var min mor og mand, der havde lavet det hele - jeg havde stået på toilettet og fjernet poserne under øjnene, fordi at Lea ikke have sovet for 3 dag i træk ;)

Anmeld

19. september 2009

MetteNB-vb

Her sker det en gang imellem, at noget af det tekniske legetøj er i stykker. Da bassen var lille var det jo uproblematisk lige at skrue på 'on knappen'. Den går ikke længere og heller ikke med lillebror. Han får jo hjælp.... Så nu er det noget med at glemme at skifte batteri og jeg har også sådan et 'åh ærgerligt; det kan jeg ikke. Må vente til far kommer hjem' ;0) - og så gik den weekend uden 'støj' (i hvert fald fra lige præcis den ene ting.....) Da bassen var lille var jeg omhyggelig med at vaske legoklodser m.m. meget jævnligt...... det er jeg også stadig, hvis min mor spørger........ Her har vi også en krukke med tryllecreme. Det er min mand, der blev træt af alt det der m plaster på småskrammer, og så blev vaselinen vupti til sådan en hurtig helbreder......

Anmeld

21. september 2009

Ajna-vb

Da drengene var små, og gerne ville have at man sad hos dem, mens de faldt i søvn, skulle jeg typisk liiiige ud og tisse. Og når jeg var færdig, var de faldet i søvn helt uden problemer.

Anmeld

22. september 2009

Mor til to-vb

Hehe. Sjove eksempler. Det er aldrig gået op for mig at man kan lyve sig fra sådan noget. Men jeg må indrømme at jeg også bliver lidt forarget. Hvorfor ikke bare sige det som det er? I hvert fald den med sutterne og pengene. Jeg tog tidligt stilling (fik et godt råd fra en veninde) til om jeg ville lade som om batterierne ikke duede eller hvad. Jeg bestemte mig til at jeg ville have for dårlig samvittighed med at lyve i så mange år frem og det har faktisk aldrig været et problem. Herhjemme må de ikke lege med larmende legetøj når jeg ikke gider høre på det. Hvor er jeg bare kedelig, hva'?

Anmeld

22. september 2009

Webredaktøren-vb

Typisk fortæller jeg også børnene tingene præcis som de, så her er det mere et spørgsmål om ikke altid at indrømme over for andre, at jeg springer over hvor gærdet er lavest. Dvs. noget i stil med, at mine børn vel kun ser tv en times tid i weekenden, selv om den måske lige sneg sig op på 3 timer :dry: ... og så har jeg forleden passet en tre-årig dreng, der lavede stort 20 minutter før hans mor skulle hente ham. 'Gud, er der noget i bleen,' udbrød jeg overrasket, da hun kom :woohoo:

Anmeld

22. september 2009

syvsover-vb

Her har jeg da også kommet med de mest gænse undskylinger så som, 'jeg fik ikke lige gjort rent fordi der lige har været så meget' dvs Sofaen jagtede mig og blev ved med at overfalde mig :blush: Og Jeg gør det i morgen hvis jeg ikke lige har fået nået det jeg faktisk havde lovet manden. overfor Martin er vi super gode til at bruge nissen i rigtig meget og det virker, han har givet sutterne til nissen og han må ikke lege udenfor om aften når det er mørk fordi så vækker han nisserne. :P

Anmeld

22. september 2009

Laurie-vb

Godt nok ikke mor... men udnytter. Skrev det i det gl. 'vores børn debat', for 8-10 år siden... Vi var med nogle venner. Min (eks)mand, mig, og dem. De havde en dreng, som var under et år.... og jeg pruttede... ikke med vilje, men det var altså..... og drengens mor sagde 'hmm... han plejer ikke at lugte sådan!!'. Jeg :blush: og sagde ingenting... fejt, ikke?

Anmeld

22. september 2009

Mor til to-vb

Årh jo, tak for det. Nu kom jeg lige i tanke om, at jeg alligevel ikke er så kedelig. Jeg har svært ved at holde på prutter efter jeg har født og når vi er til gymnastik med pigen, så er det nogen gange jeg prutter, hvis jeg løfter hende eller andet... Hvis den så lugter, så kigger jeg lige ned i hendes ble og siger: 'Næ, det var vist bare en lille prut.'

Anmeld

22. september 2009

Fuzzbox-vb

HA HA :D Den med prutterne kan jeg godt genkende - svigermor, tror at Lea har det sværeste tarmsystem på hele jorden. 'Det har hun fra hendes far, du skal prøve at være i nærheden af ham!' B)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.