Så hør dog hvad jeg siger!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. september 2009

EmiliasMor-vb

Det er lige præcis det jeg har lyst til at skrige i hovedet på pædagogerne i Emilias vg! De ringer til mig i formiddags fordi de mener hun har fået skoldkopper! Og fortæller at jeg skal få fat i min læge, som skal be/afkrafte det! Jeg ringer så til lægen, som så siger de IKKE vil se hende pga smittefaren HVIS det er skoldkopper!! (det ved vi ikke) Når, men ud og hente hende igen(*suk* der røg rengøringen og der trænger!)Jeg kigger så på de 'knupper' og konstatere det IKKE er skoldkopper! Det er hendes børne eksem, der er gået i 'udbrud' igen igen:( Hun bliver smurt to gange dagligt med fed creme og en sjælden gang med homon creme! Men det tror de ikke på! ALtså hvem kender sit barn bedst? Og ved hvordan et eksem udbrud ser ud!! :angry: Var til lægen med hende igår pga hoste og hun så intet tegn på skoldkopper! Så nu har jeg en Emilia der er nogenlunde frisk og piller i alt. Og så må vi se om det udvikler sig. Men hvorfor er det liiige de ikke gider hører på mig? :angry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

Habermas-vb

De skal jo være forsigtige i bh. men måske er løsningen, at din læge eller en anden læge kommer ud og holder et foredrag om børnesygsdomme, sygdomstræk, børneeksem o.s.v.? Det ved jeg, at der er institutioner, der vælger at bruge f.eks. et personalemøde på. Måske kan du foreslå det i Emilias bh.?

Anmeld

17. september 2009

EmiliasMor-vb

Det var da en god idé Habermas ;) Det vil jeg spørge om! Og jo ved godt de skal være forsigtige :blush: Men nu må vi se det kan jo også være jeg tager fejl! Jeg bliver vel klogere imorgen :dry:

Anmeld

17. september 2009

Habermas-vb

Uanset om hun har skoldkopper eller børneeksem, så bliver pædagogerne jo klogere, hvis de får en fagperson ud!

Anmeld

17. september 2009

Caidas-vb

Det sjove ved skoldkopper, er jo at alle skal have det på et tidspunkt. Så faktisk burde de netop komme i inst. når de har sygdommen. Dvs hvis de er syge af det, skal de selvfølgelig ikke, men at det så er mere tidskrævende med et pylrebarn. I den børnehave hvor jeg arbejder, har vi til forældremøder flere gange haft fagpersoner ude, både ang sygdom, mad o.l.

Anmeld

17. september 2009

Fuzzbox-vb

HA HA ^^ Lea er blevet sendt hjem 3 gange, men 'begrundet' mistanke for skoldkopper - men hun har ikke haft en eneste knop, så jeg er vist også blevet ramt af overdreven forsigtighed ;) De havde også daglige samtaler om hendes b'rneeksem, og ville have at jeg gik til lægen med hende hver dag. Meeeen en dag fik mor her nok, og knurrede lidt af dem ;)

Anmeld

17. september 2009

Titte-vb

Habermas skrev:
Uanset om hun har skoldkopper eller børneeksem, så bliver pædagogerne jo klogere, hvis de får en fagperson ud!
Igennem vores uddannelse lærer vi også om de mest almindelige børnesygdomme. Så ja, vi burde kunne kende forskel... I min inst ringer vi ikke børn hjem med et par knopper, vi kan godt finde på at ringe til forældrene hvis vi er sikre, men er vi usikre, så tegner vi en ring om de knopper der er, og holder øje over de næste par timer. Er det skoldkopper, så vil der i løbet af meget kort tid komme flere knopper, og så er man ikke i tvivl. Har vi en mistanke, så kan vi godt ringe og høre forældrene om barnet har haft det, og om de ved af at de har været i kontakt med andre børn med sygdommen, og lader forældrene selv vurdere om de vil hente barnet til en tjek hos lægen. Du kan gøre det, at du fortæller dem om eksemen, og hvordan din erfaring er at det udvikler sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.