Jeg havde også en dreng, der nærmest var vokset sammen med sin sut - rimeligt ucharmerende, når man nærmer sig de tre år... Og desuden gav det anledning til en mængde hyl og gråd, fx hvis han ikke kunne få fat i en sut i bilen. En aften, hvor det var ekstra slemt, flippede jeg helt ud - og han måtte falde i søvn uden sut. Det skete på få minutter - og dagen efter havde vi en lang snak om, at han jo var en stor dreng, der godt kunne klare sig uden sut, og at han ville få en fin gave, når han havde sovet uden sut i 3 dage.
Drengen sov uden sut - og jeg mindes faktisk ikke, at der var mere ballade. Til gengæld kan jeg huske, at drengen ind imellem havde lillesøsters sut i munden, når vi kiggede ind til ham inden vi gik i seng. Og at vi nogen gange hørte ham liste hen til lillesøsters tremmeseng for at 'stjæle' en sut. Vi gjorde ikke så meget ud af det - mindede ham om, at han jo ikke havde sut og tog den ud af munden på ham, hvis han lå og sov. Der gik vel et par måneder, før det helt holdt op.
Så jeg kan kun sige: Suttebehovet forsvinder ikke fra dag til dag, hvis man er helt sutteafhængig. Men det går fremad...
held og lykke.
Anmeld