Jamen jeg kan slet ikke forstå det heller.
For det første kan jeg ikke forstå at bankerne kan tillade at de mennesker bare kan bruge los af deres indtægt så de ender med en kæmpe gæld.
Mig og min familie er fornuftige, vi har lagt et budget og vi er så mebet inde i det økonomisk at vi nu har et fast ugebeløb at handle kost og tøj til mig og manden for - og det fungere rigtig godt for der går sport i at spare penge når man skrive bonbeløbene ned og tjekker om man har sparet penge.
Samtidig handler vi ikke ting uden at vi ved vi har råd til det.
Selvfølgelig har vi en konto med uforudsete udgifter, men det er til ting som går i stykker vi ikke kan undvære, fryser m.m ikke til snold!
Selv da vi skulel have barn nr 4 var jeg nok lidt for fornuftig, for jeg ville sikre mig at vi nu også havde råd økonomisk til at få nr 4 - børn koster penge og når man får nr 4 så skal bilen skiftes ud med en bus - men vi regnede på det og fandt ud af det bedst kunne løbe rundt med et fjerde barn med mig gående hjemme.
Samtidig er vi ikke dem som tager syd på i ferierne, vi vælger en sommerhus ferie i Danmark når der er penge til det.
Der lånes ikke penge til tant og fjas her i huset - der lånes til bil eller renovering af hus - så jeg vil nok sige vi er megte fornuftige med vores økonomi.
Det er man efter min mening nød til når man har børn, man har et ansvar overfor dem, at de får mad og har tag over hovedet ;)
Anmeld