Er der nogle der hvor stor den er???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. september 2009

katrinelv

Hej
Jeg er blevet lidt forvirret. Jeg har siddet og kigget lidt forskelige steder om graviditeten uge for uge, Men der er ikke nogle steder hvor der står den skulle være lige stor.
Et sted står der at i uge 12 er den 7 ca cm og at andet sted er den kun 5,5 cm og et helt 3 sted er den 5 cm.
ved godt det kan være forskeligt fra foster til foster.
Men hvor stor er den ca i uge 12??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Valle81

katrinelv skriver:

Hej
Jeg er blevet lidt forvirret. Jeg har siddet og kigget lidt forskelige steder om graviditeten uge for uge, Men der er ikke nogle steder hvor der står den skulle være lige stor.
Et sted står der at i uge 12 er den 7 ca cm og at andet sted er den kun 5,5 cm og et helt 3 sted er den 5 cm.

Jeg var inde at blive scannet i fredags, der var jeg 11+4:0) Der var lille blyb 4,8 cm, altså på størrelse med en skumbanan:0)

Christina

Anmeld

3. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
katrinelv skriver:

Hej

det kommer an på om det er i starten eller i slutningen af ugen
Det passer meget godt at den vokser fra ca. 5 til ca. 7 cm i løbet af ugen

Anmeld

3. september 2009

katrinelv

Valle81 skriver:

Jeg var inde at blive scannet i fredags, der var jeg 11+4:0) Der var lille blyb 4,8 cm, altså på størrelse med en skumbanan:0)

Christina

Det er langt fra de 7 cm hehe.. Tror jeg holder mig til der hvor jeg læste 5 cm

Anmeld

3. september 2009

katrinelv

Caroline86 skriver:

det kommer an på om det er i starten eller i slutningen af ugen
Det passer meget godt at den vokser fra ca. 5 til ca. 7 cm i løbet af ugen

Okay der hvor jeg læste om de 7 cm der skulle den så være 8 cm i slutningen af uge 12.

Anmeld

3. september 2009

Moderator

katrinelv skriver:

Okay der hvor jeg læste om de 7 cm der skulle den så være 8 cm i slutningen af uge 12.

hmm.. ja, så kan jeg ikke svare dig

Anmeld

3. september 2009

Tullebobs

Var 11+5 igår, da jeg blev scannet - og lillen blev målt til 5,2 cm

Anmeld

3. september 2009

Valle81

katrinelv skriver:

Ja jeg tror også der er mange forskellige tal omkring dert:0)

Grunden til at tallene kan variere er at der er forskel på hvordan de måler.

Normalt til en scanning, måler de fra hovedet og til halebenet, til min scanning var det 4,8 cm. Men i mange graviditetsbøger og sådan skriver de størrelsen fra hoved til fod og den kan jo så godt være omkring de 8 cm:0)

Grunden til de ikke måler fødderne ved en scanning, er jo at de ligger med benene trukket godt op under hagen:0)

Christina

Anmeld

3. september 2009

Moderator

Valle81 skriver:

Normalt til en scanning, måler de fra hovedet og til halebenet, til min scanning var det 4,8 cm. Men i mange graviditetsbøger og sådan skriver de størrelsen fra hoved til fod og den kan jo så godt være omkring de 8 cm:0)

Grunden til de ikke måler fødderne ved en scanning, er jo at de ligger med benene trukket godt op under hagen:0)

Christina

du er sgu så klog, søde

Anmeld

3. september 2009

katrinelv

Valle81 skriver:

Christina

Ja det er nok derfor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.