Eva skriver:
Hvor langt får Jeres børn til skole eller hvor langt har de nu?
Er det noget I har tænkt over da I valgte at bo der hvor I gør?
Jeg har lige været ude forbi mit gamle hus og i den anledning kom jeg til at tænke på hvor langt Jeppe havde til skole da vi boede der....7 km!!!! det var fuldstændig vanvittigt og jeg hadede at vi havde valgt at bo så langt væk fra skolen og alt andet for børnen.
Da vi købte hus synes jeg jo bare det hele var perfekt, men da jeppe startede i skole, der kunne jeg se at det isolerede ham meget at vi boede langt fra det hele. Alt skulle der køres til...ikke noget jeg har været vant til som barn, der boede jeg ret tæt på alt, midt inde i en by.
"Heldigvis" skete der jo det at jeg flyttede alene for 2½ år siden og der fik jeg et hus inde i den her lille by...nu bor vi 50 m. fra skolen....og fra alt andet som er en del af børnenes liv og det bliver aldrig anderledes, for mig er det vigtigt at drengene let kan leve deres liv...uden der er en bus, bil eller lang cykeltur imellem.
Men hvordan ser det ud for jeres børn...hvad har i valgt for dem?
Knus Eva..
Hej Eva.
Jeg er vokset op ude på bøhh-landet. Elskede og hadede det demgang. Men vi havde nu en god barndom alligevel

Min mand er vokset op i den flække vi bor i nu. I Torslev....
Og da vi skulle købe hus, ventede jeg Rasmus (den første) Og der valgte vi, at det skulle være tæt på skole og hallen.
Skolen ligger ca 1 km fra vores hus og hallen ligger lige ved siden af skolen.
De store cykler til og fra skole hver dag - også om vinteren.
Det tager ca 10 min for mig at gå hen til skolen. Og nu hvor vi har huset til salg og drømmer om andre huse, er det et krav at den "nye" hus også skal ligge i den ca afstand fra deres skole.
De nyder det... De cykler "bare" lige hen til kammeraterne, i Brugsen ell til fodbold i hallen.
Jeg kan godt drømme om en gård langt ude på landet, men jeg ved, jeg kører surt i, at skal ligge og køre med den såååå mange gange om ugen, som de ellers selv kan transportere sig nu.
Det vi drømmer om, hvis vi fik huset solgt, er en ejendom og i vores lille bondesamfund, kan man sagtens få ejendomme inde i byen også

Kloster
Anmeld