Har lige set en dokumentar om storfamilier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

619 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. september 2009

Spunk-vb

Én af familierne havde 14 børn. Det er godt nok mange! Personligt regner jeg ikke med at få mere end to børn - vil helst ikke have et enebarn fordi jeg har glæde af mine søstre, men synes at tre er for mange. For øvrigt har vi heller ikke plads til mere end to. Hvor mange børn vil i have? Kan i forestille jer at få noget i nærheden af 10 børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

Bellis-vb

Jeg kunne godt forestille mig det :laugh: Men krop, økonomi og andre ting, gør at det får vi ikke - vi stopper ved halvdelen. :) Jeg synes man skal få de børn, som man ønsker - så længe man kan tilgode se deres behov - både følelsesmæssigt, opmærksomhedsmæssigt, økonomisk og kærlighedsmæssigt.

Anmeld

10. september 2009

Mor-3-vb

Jeg har 3 børn.. ville godt have en mere.. Men kan ikke se mig selv med flere end 4.. må sige til dem der vil, go for it.. synes det er super flot,at de har tid og overskud til det :cheer: og tror heller ikke folk ville få så menge børn, hvis ikke deres økonomi kunne bære det.. Men det var også england.. der går de meget op i børn :cheer:

Anmeld

10. september 2009

Heidi Nielsen-vb

Venter nummer to og skal ikke have flere.....vi har altid været enige om at to var nok så vi stopper efter denne her omgang. Synes også det er imponerende at man har overskud til så mange børn...men sikke en glæde de har af hinanden....det er i hvert fald det indtryk man får når man ser de programmer.....

Anmeld

10. september 2009

Det er stadig mig-vb

Vi har 6 børn og det synes jeg er passende, de to ældste ér flyttet hjemmefra, og den tredje flytter hjemmefra til næste år - og så er der kun de tre små på 3, 5 og 7 tilbage.... :) Hvis jeg var yngre havde jeg nok fået flere, men pga alderen er jeg træt nu! Jeg er mættet og kan ikke forholde mig til flere graviditeter, bleer og gylp - fik også bækkenløsning sidst. Så nu må det være børnenes tur til at få småfolk. Min Mor har 14 søskende, oprindeligt var de 16, men to døde da de var spæde....og det er med samme Far og Mor, hehe....

Anmeld

10. september 2009

Ida-s-vb

Både og. Jeg har 3 børn og det er det jeg har haft lyst til og efter nr 3 har jeg også følt at der ikke ville være overskydende tid/energi til flere. Meeen, nu er de jo ved at være store, og et eller andet sted kunne det da godt friste at få et 'kuld' mere - ligesom Helene har gjort det, af et par omgange. Synes bare jeg bliver for 'gammel', hvis jeg havde fået de første lidt tidligere, så måske. Og hvis jeg havde vidst at det ville være en fælles opgave, men da jeg er helt klar over hvem der skal trække læsset, så er der som sagt ikke overskud til mere :) Men skal man have mange børn, synes jeg det er ideelt at få dem lidt i hold. Det der med et nyt barn hvert år kan jeg slet ikke forholde mig til.

Anmeld

10. september 2009

megan78-vb

Jeg har 2 sønner nu, men vil gerne have en lille pige, så vi prøver igen om et par år. Den yngste er nemlig kun 7 mdr.

Anmeld

10. september 2009

Charlotte d. 17.-vb

Jeg troede, jeg skulle have fire børn, og at vi bare holdt en lille pause i nogle år, da vi havde fået nr. tre - men nu er der gået 11 år, og vi har ikke og får ikke mod på nr. fire. Jeg er 38 år og min mand 41, og selv om mange får børn sent i dag, så synes jeg ikke, jeg orker at tænke mindst 18 år frem... Når jeg har hjulpet datteren med en engelsk stil og haft en kontrovers med hende om frekvensen af fester, man skal gå til, og den mellemste pludselig kommer i tanker om, at han skal have hjælp til matematikken til næste dag - mens den yngste gerne vil fortælle mig en længere smøre om Tycho Brahe eller Aztekerne - ja, så undrer jeg mig over, hvordan man klarer 'bare' 2-3 stykker til uden at føle, man svigter lidt. Og så tænker jeg også på, at selv om man får 3-6-12 raske børn, så aner man ikke, om de med alderen render ind i problemer eller sygdomme, som kræver AL opmærksomhed fra forældrenes side. Det har været svært for mig helt at erkende, at det var slut med graviditet, fødsel og baby, og gu´ er det da fristende, når man ser sådan en dejlig lille baby - men nej, der er også så meget andet, jeg gerne vil med mit liv, og vi mærker jo også en stigende frihed, som vil være svær at give afkald på igen.

Anmeld

11. september 2009

Ajna-vb

Vi har ikke overskud til flere børn hér. Jeg kan godt mærke, at overskuddet er blevet (endnu) mindre efter den lille er kommet til - min snor er blevet kortere overfor de store, specielt efter en dag, hvor jeg har skullet gå rundt med den lille på armen hele dagen. Vi har tre børn, og flere kan vi vist ikke rumme :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.