Hjælp, spørgsmål ang oliefyr og brændeovn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.848 visninger
27 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg har set et lille yndigt hus jeg godt kunne tænke mig, men har ikke sagt noget til familien endnu, fordi jeg skal liiiige gå og ruge lidt over sagen.... 'Problemet' er at der er oliefyr og brændeovn, hvilket jeg overhoved ikke har kendskab til. Forstiller mig jeg enten røgforgifter familien eller vi sidder og fryser.... Nogen der har det?? Hvad koster sådan noget om måneden/året hvis huset er på 160 m2 og i to etager??? ?????? Andet jeg skal være opmærksom på... ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

Mor-3-vb

Hejsa vi bor i et plan på 160 kvm og vi har olie fyr.. vi bruger vel 3000 litter om året.. prisen er meget forskellige fra hvilke firmaer du bruger.. men det kan koste fra 5000 til 10.000 pr 1000 litter.. vores varmer også vandet.. ville gerne have en brændeovn.. det er en god varmekilde..

Anmeld

14. oktober 2009

Bellis-vb

:) Lyder spændende. Vi har et hus på 180kvm. Det opvarmes kun med oliefyr. Det er så nyt - 4 år gammelt og opvarmer også vandet. Vi bruger for omkring 1000-15000 kroner om måneden. En brændeovn er rigtig god, som supplement og brænde kan man jo få leveret kløvet og klar til en rimelig penge, eller få det smidt i nakken - hvor du selv skal kløve det. Oliefyret kører af sig selv, det skal du ikke gøre noget ved. Når det er sommer, kan man lige trykke på en knap, så det kun opvarmer vandet, hvis det er koldt, tryk på knap og du har varme. Der er ingen ben i at have oliefyr - hvis det er gammelt, er det dog værd at overveje at skifte ud med et nyt - det kan spare mange penge på både opvarmning og el. Så I kommer ikke til at fryse. Og røgforgifte familien sker nok heller ikke. Så længe skorstensfejeren kommer (det sker automatisk) og så et bur ovenpå skorstenen, så fugle ikke kan bygge rede. Hvis det endelig er, så kan man jo købe en kulilte alarm - det vil jeg gerne have, bare for en sikkerhedsskyld. Men det er ikke mere besværligt, at have oliefyr somd et er med fjernevarme( som I vel har nu?!) Og brændeovn er super og hyggelig (vi skal bare lige have vores sat op :laugh: )

Anmeld

14. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

1000 -15.000 kr om måneden? :ohmy: Eller mener du 1500 kr om måneden?? Nå okay, det lyder jo ikke så slemt. Opvarme vandet....vil det så sige at det varme vand kan slå over i iskoldt lige pludselig som man kender det fra udlandet?? :( Huset ligger i Regstrup, er det ikke omkring der du bor Bellis? Haven er på over 2500 m2 - det kan jeg heller ikke lige se inde i hovedet om er lidt eller meget :dry: Hvor om alting ér, så tager jeg et smut og kigger på det i morgen....

Anmeld

14. oktober 2009

Bellis-vb

Haha jojo kun 1500 kroner om måneden haha - ellers var vi sgu gået fra hus og hjem :laugh: Altså, når det opvarmer vandet, så er der vel en risiko for at det varme slipper op - den er dog større hvis du har el vandvarmer. Det kommer an på, hvor stor vandtanken er - vores er 100liter, og vi har ALDRIG oplevet koldt vand - selvom vi alle 6 har været i bad og det ikke hurtige bade. Regstrup, jojo det er lige i mit nabolag :) 2500kvm have - det er pænt stort - men kommer jo meget an på, hvordan det er anlagt. Mine forældre har 2000kvm - meget er teresse og græs - nemt at gå til. Vi har 3200kvm - hvor en del er lidt urskov - men det ligger så lidt fra huset. Hvis det hele skal holdes, så er det meget.

Anmeld

14. oktober 2009

Caidas-vb

2500 m2 er da en pæn stor grund. Det svarer vel til ca 50 x 50 m Vores er på 853 m2 som svarer til en pæn størrelsen parcelhusgrund.

Anmeld

14. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

Jeg HÅBER haven er græs og træer, for jeg har ærligtalt ikke en pind forstand på haver - er en græsslåmaskine nok, eller er vi ude i noget elektrisk?? :laugh: Det her munder også lige ud til skoven, så måske kommer vi til at dele skov!!!! Det skulle ligge omkring 1 km fra Regstrup station....

Anmeld

14. oktober 2009

Fuzzbox-vb

Det afhænger af hvor stor vandbehodleren er, vores er nemlig så stor, at 4 kan gå i bad lige efter hinanden :) Men regningen afhænger jo også af, hvor gammelt skidtet er :)

Anmeld

14. oktober 2009

Bellis-vb

Altså, en havetraktor er nok en god idé :laugh: Man kan klare sig med en selvkørende græsslå maskine, men en der ikke selv trækker, er for lidt. :) Skov kommer vi ikke lige til at dele, bor på den anden side af Skovvejen - men det ligger kun omkring 10 kilometer herfra - og her på landet er det jo ikke langt væk (og slet ikke i Texas forhold haha) Nå, men det bliver da spændende, det er altid sjovt at se på huse - det er ikke sådan, når man går hjemme - man får tid til en masse ting. Går det stadig godt, emd at være hjemme - nærmere vi os ikke 1år, siden du stoppede??

Anmeld

14. oktober 2009

Det er stadig mig-vb

Caidas skrev:
2500 m2 er da en pæn stor grund. Det svarer vel til ca 50 x 50 m Vores er på 853 m2 som svarer til en pæn størrelsen parcelhusgrund.
Nå ok, så kan jeg bedre se det for mig. Det virker også overskueligt....hvis altså vi er ude i udelukkende græs og træer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.