Børn med til fest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

babytrunte-vb

Nogen gange kan det også handle om at man er nød til at sætte grænsen et sted. Ellers kan man jo blive ved med at invitere.

Har normalt den holdning at børn tæt på, selvfølgelig er inviteret... men længere ude, ja så må man nok se sig om efter en babysitter.

Står børnene ikke på invitationen kan man dog ikke bare forvente at de skal med - hvis man ikke vil komme uden, må man i det mindste spørge om de må komme med... (Sidder lige med sådan et eksempel, at det bestemt ikke er alle der gør det.)

Men det er bestemt værterne der bestemmer og jeg vil med glæde deltage i en fest (både familie og andet) med og uden børn.

Nå, havde bare lige brug for at komme ud med det. Kan selvfølgelig godt forstå, hvis man slet ingen pasningsmuligheder har, jamen så er det enten med børn eller slet ikke. Og kan også godt forstå mange andre årsager. Men bliver ret så provokeret af folk der giver besked om at de kommer med X antal børn (når børnene ikke er inviteret) uden at spørge om det er ok de kommer med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

kongster-vb

Selv om mine unger generelt elsker at komme med ud og sagtens kan spise voksenmad og underholde sig selv ved 'voksne' fester med hvid dug og flere sæt bestik og mange taler, så er det naturligvis op til værten om børnene er inviteret eller ej. Vi har været til bryllup i familien hvor det var uden børn og det er fint for mig. Det handler måske også om hvor mange børn der er i familien. Hvis der er 2-3 stykker er det måske fint nok, men hvis der nærmest er flere børn end voksne så bliver det en anden slags fest, med unger drønende rundt over det hele. Jeg går også og planlægger en fest for gamle studiekammerater og andre venner og det bliver altså uden børn. Igen er det en anden slags fest når vi voksne kan sidde og snakke uden at tænke på hvad små ører hører og uden at blive afbrudt og uden at halvdelen af selskabet løber rundt efter små to-årige. Andre fester holder vi med børn og det er også hyggeligt. Bare på en anden måde. Forresten holder vi jo også børnefødselsdage hvor ungernes kammeraters forældre altså ikke er inviteret med, så det går også den anden vej :-)

Anmeld

11. januar 2012

kongster-vb

Og så kunne jeg ikke drømme om at tage børnene med hvis de ikke var inviteret. Kun hvis det var meget små babyer, så ville jeg ringe og spørge om det var ok og sige at jeg ellers ikke kunne komme, da det ville være for tidligt til en babysitter. Og jeg kunne heller ikke drømme om at blive væk, hvis børnene ikke var inviteret, med mindre jeg virkelig ikke kunne finde nogen, der kunne passe dem. Som regel synes jeg nu det er nogenlunde nemt at få dem 'afsat' - om ikke andet kan de jo sove hos en kammerat. Folk må holde de fester de vil og hvis de ikke ønsker børn til festen, så er det deres valg og jeg tager det ikke personligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.