Ja, jeg tror også, at dit "problem" er, at de to piger er så forskellige, og at vægten har udstillet den forskel så tydeligt. Var de "almindelige" søskende ville du jo ikke så tydeligt lægge mærke til forskellen. Og du ville heller ikke forsøge at "omlægge" kosten for bare den ene.
Min pige fra april 06 er en lille spinkel sag - omkring 1 m høj & 15 kg. En pige i vores omgangskreds fra januar 07 plejede at arve tøj fra os - men det er stoppet i foråret, eftersom hun er både større og tykkere.
Min datter er glad og frisk - og jeg bekymrer mig ikke. Hun spiser havregryn med müsli, rosiner og mælk til morgenmad, i børnehaven spiser hun varm mad (og spiser godt, siger de) og om aftnen har vi svært ved at få noget i hende - jo hun nipper fx lidt kød og cherrytomater, eller hvad der nu kan være at nippe af. Om eftermiddagen kan hun godt lide at spise fx (fransk)brød med mortadella, gulerodsstave og æblebåde.
Min søn på 5 år har hele vejen igennem været en smule tykkere, spiser meget anderledes, mindre selektivt. Men fordi der er 2 år imellem dem, måler jeg dem ikke med samme målestok.
Jeg tror på, at man skal tilbyde sit barn sund og varieret mad, at man skal kræve, at barnet smager på maden, at man skal skabe ro og tid omkring spisningen - og at barnet så må spise, hvad det har lyst til. Mon ikke også det er sådan du tænker - og kan blive ved med at tænke, så længe pigerne er glade og friske og ingen har råbt vagt i gevær???
Anmeld