Hundens 11 bud.. (Jeg blev utrolig følsom)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.941 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. september 2009

Mira0911

Min kæreste og vores hund er startet til lydighedskursus hos Politi hundeforeningen igår...
Men det er primær kæresten der skal træne sammen med hunden..
Så det skal nok blive godt...

De fik masser af oplysninger med hjem om foreningen, lydighedsbog og andre diverse ting...
Jeg gav mig til at kigge i de forskellige ting..
Og fandt så hundens 11 bud og læste det højt for kæresten...

Her er de...

1. Mit liv varer omkring 15 år. Enhver adskillelse fra dig, betyder sorg for mig. Tænk over det, inden du anskaffer mig.

2. Giv mig tid til at forstå, hvad det er, du forlanger af mig.

3.Gør mig tillidsfuld - Du er hele mit liv.

4. Vær ikke vred på mig længe ad gangen og spær mig ikke inde som straf.

5. Du har dit arbejde, dine fornøjelser og dine venner. Jeg har kun dig.

6. Tal med mig. Selv om jeg ikke forstår dine ord, så forstår jeg, når din stemme gælder mig.

7. Ved du, at jeg aldrig glemmer, hvordan du er imod mig.

8. FØR du slår mig, så tænk på, at mine tænder med lethed kan knuse din hånd. Men jeg bruger ikke min magt.

9. Når du bliver irriteret på mig, fordi du selv har travlt, så tænk på, at jeg måske har ondt i maven, måske lå jeg for længe i solen eller måske er jeg bare træt og ked af det.

10. Tag dig af mig, når jeg bliver gammel. DU bliver også gammel.

11. Vær hos mig, når jeg har det svært. Alt bliver lettere, fordi jeg har dig. Jeg elsker dig.
Knus din hund.

Da jeg sad og læste det højt for min kæreste, der knækkede min stemme op til flere...

11. bud kunne jeg læse, men da jeg skulle læse "Jeg elsker dig" Knækkede jeg helt sammen...

Hold op hvor kan være utrolig følsom...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2009

Mathilde

Åh hvor smukt!

Det er nogle gode bud og det kan egentlig overføres på et hvilket som helst kæledyr

Anmeld

3. september 2009

Mira0911

Mathilde skriver:

Åh hvor smukt!

Det er nogle gode bud og det kan egentlig overføres på et hvilket som helst kæledyr

Ja det er rigtig godt...

Anmeld

6. september 2009

FrkC

Åh ja, det er så fint skrevet.. Man får helt en klump i halsen..

Har oss en her som jeg godt kan lide..

Hunden -------- menneskets bedste ven.

Den eneste absolutte uselviske ven
nogen kan have i denne egoistiske verden.

Den eneste som aldrig forlader én den eneste som aldrig viser sig utaknemlig eller forræderisk, er ens HUND

Ens hund står hos én i fremgang og fattigdom, i dage med godt helbred og i dage med sygdom.

Den vil sove på den kolde jord, hvor vintervinden blæser og sneen driver heftigt, hvis den bare kan være nær sin herres side.

Den vil kysse hånden, som ikke har noget mad at give den.

Den vil slikke sårene, som man fik, når man støttede sig til verdens råhed.

Den vil vogte i søvne på sin herre, som var han en prins.

Hvis alle andre venner forlader én, vil ens hund være hos én.

Når rigdom flyver bort og det gode rygte går i stykker, vil ens hund blive lige så trofast med sin kærlighed, som solen på sin rejse gennem himlen.

Anmeld

6. september 2009

Betina88

Det er nogle sø'e 11 bud du ha' lagt op ..

Anmeld

6. september 2009

Dictes mor

Jeg synes, at du lige skulle læse den her også, men men men pas nu på, for det er en virkelig tårepresser, selv min mand græd efter at have læst den:

Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.

Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.

Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.

Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.

Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…

Anmeld

6. september 2009

FrkC

Majastina skriver:

Jeg synes, at du lige skulle læse den her også, men men men pas nu på, for det er en virkelig tårepresser, selv min mand græd efter at have læst den:

Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.

Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.

Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.

Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.

Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…

Puha da..!  Vovsebassen her ved siden af fik lige et stort knus..
Den trækker da tænder ud, virkelig flot skrevet!

Anmeld

6. september 2009

Tina2

Dutte84 skriver:

Min kæreste og vores hund er startet til lydighedskursus hos Politi hundeforeningen igår...
Men det er primær kæresten der skal træne sammen med hunden..
Så det skal nok blive godt...

De fik masser af oplysninger med hjem om foreningen, lydighedsbog og andre diverse ting...
Jeg gav mig til at kigge i de forskellige ting..
Og fandt så hundens 11 bud og læste det højt for kæresten...

Her er de...

1. Mit liv varer omkring 15 år. Enhver adskillelse fra dig, betyder sorg for mig. Tænk over det, inden du anskaffer mig.

2. Giv mig tid til at forstå, hvad det er, du forlanger af mig.

3.Gør mig tillidsfuld - Du er hele mit liv.

4. Vær ikke vred på mig længe ad gangen og spær mig ikke inde som straf.

5. Du har dit arbejde, dine fornøjelser og dine venner. Jeg har kun dig.

6. Tal med mig. Selv om jeg ikke forstår dine ord, så forstår jeg, når din stemme gælder mig.

7. Ved du, at jeg aldrig glemmer, hvordan du er imod mig.

8. FØR du slår mig, så tænk på, at mine tænder med lethed kan knuse din hånd. Men jeg bruger ikke min magt.

9. Når du bliver irriteret på mig, fordi du selv har travlt, så tænk på, at jeg måske har ondt i maven, måske lå jeg for længe i solen eller måske er jeg bare træt og ked af det.

10. Tag dig af mig, når jeg bliver gammel. DU bliver også gammel.

11. Vær hos mig, når jeg har det svært. Alt bliver lettere, fordi jeg har dig. Jeg elsker dig.
Knus din hund.

Da jeg sad og læste det højt for min kæreste, der knækkede min stemme op til flere...

11. bud kunne jeg læse, men da jeg skulle læse "Jeg elsker dig" Knækkede jeg helt sammen...

Hold op hvor kan være utrolig følsom...

Ja huha, det er sgu så sandt som det er sagt.... Og gælder efter min mening ALLE dyr......

Der er bare ALT for mange mennesker som får sig et dyr, fordi "det ku børnene godt lige tænke sig" og så tænker de ikke på at det er dem der skal passe det alligevel....
Eller folk der mener de lige kan anskaffe sig en kanin eller lign, og så bare komme af med det, når ungen ikke gider det mere.....

Kan SLEEEEEET ikke ha den slags!!!! Jeg ELSKER dyr og jeg er ikke bleg for at sige min mening til folk, hvis jeg ikke mener de behandler dem ordentligt!!!!

Vi har to katte, og vi elsker dem så højt <3 Jeg er vokset op med masser af dyr, og har et fantastisk forhold til dyr idag, og jeg lærer mine børn det samme......

Jeg er sådan en der ikke tuder over film...... Men ser jeg noget med dyr der mishandles kan jeg tude over det i flere dage......
Så engang en udsendelse om hestetransport til Italien... De stakkels dyr stod uden mad og vand i en grisetransport i 44 stive timer, og chaufføren blev konfronteret flere gange af filmholdet, men han truede dem med det ene og andet.......

Eller vaskebjørne der blir flået levende i Asien (mener det var Indien)- hold kæft, jeg storhulkede da jeg så det på mail!

Forstår slet ikke hvordan man kan behandle dyr på den måde.....

Nå, ja det blev jo til en længere smøre, men synes bestemt de råd fra hunden er rigtig gode og kan skrives under af andre dyr også:-)

Knus Tina (stor dyreelsker)

Anmeld

6. september 2009

Nanna1985

Hvor er det nogle rigtig gode bud..

Dem skulle folk tage og tænke over, inden de anskaffer sig en hund el. gør den ondt..

Anmeld

6. september 2009

bette

lidt sjovt at se det digt herinde.. har siden jeg var lille haft det digt rammet ind og oppe på væggen i minde om at jeg ikke ønker dyremishandler i mit hjem...

(mange af mine hunde har været uønsket eller mishandlet dyr jeg har taget til mig.. ) jeg elsker især hunde... min store passion..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.