Hjælp - til kamp mod skovflåter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. august 2009

Webredaktøren-vb

Min knægt er startet i skovbørnehave, og selv om jeg er lidt i tvivl, synes jeg at han havde en flåt-lignende sag ved brystet i går. Den var så lille, at jeg lige må se, om den er der i dag også... eller om det er en fregne :blush: Nå, men hvordan fjerner jeg den, hvis det nu er en klam lille fætter? Jeg har endnu ingen special tang, og er lidt i tvivl om, hvilke husråd der gør ondt værre og hvilke, der virker... Nogle erfaringer på området???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2009

Bellis-vb

En pincet, helt ind ved den og så hive den ud. Alle gamle husråd, skal du HOLDE dig fra. Min søn kom hjem med 5 skovflåter, i sidste uge - og nogen af dem var meget små. Vi fik dem ud, med en pincet. Nu har jeg købt en ny dims, der skulle fjerne dem - det ligner et kreditkort og så kan man skubbe den ind under og fjerne dem - så det prøver vi næste gang. Og hvis der skulle sidde lidt tilbage, så udstøder kroppen det selv - man skal bare have fjernet kroppen og gerne i et tag. Så skal man obsever stedet i en uges tid, og se om der kommer rødme og ring omkring.

Anmeld

28. august 2009

LouiZe-vb

Bellis skrev:
Så skal man obsever stedet i en uges tid, og se om der kommer rødme og ring omkring.
Enig, men min læge har sagt at der sagtens kan komme rødme eller ringe andre steder på kroppen, end der hvor man er blevet bidt. Så man skal holde øje med hele kroppen fik jeg af vide...

Anmeld

28. august 2009

Spunk-vb

Vi bruger en lille tang til vores hund - men har også brugt den på min mand en dag. Den ligner et lille brækjern - du sætter "tænderne" omkring tægens krop og så drejer du et par omgange, indtil den slipper. Vi har altid fået hele tægen ud med denne teknik. Vi har købt den hos dyrlægen, men du kan også få dem her: http://www.elskerdyr.dk/shop/productnew.aspx?productID=2070

Anmeld

29. august 2009

M Illum-vb

man kan altså også - hvis man ikke har andet eller ikke er helt tryk ved at hive dem ud- komme en lille klat smør på og lade det side et stykke tid, så slipper den selv, den kan ikke trække vejret

Anmeld

2. september 2009

Johannamor-vb

Jeg tror, det er en rigtigt god ide at lære din søns fregner godt at kende, for man skal fjerne tæger så hurtigt som muligt. Jeg tror, man siger, at de først overfører borrelia, hvis de har siddet i 24 t. Jeg har selv en datter med små fregner flere steder på kroppen, og jeg har også prøvet det med at være i tvivl... Tæger fås i flere størrelser, og det er ikke sådan, at de ikke overfører borrelia, når de er helt små. Tvært imod mistænker jeg sådan en lillebitte en for at have givet mig borrelia - jeg opdagede den nemlig ikke, på trods af at den må have siddet på indersiden af anklen, et sted, som jeg mener, jeg ser hver gang jeg tørrer mig efter morgenbadet.

Anmeld

2. september 2009

Webredaktøren-vb

Jeg lånte sådan en kreditkort-lignende sag, men kunne ikke få fat i noget med den. Der har ikke efterfølgende været rødt, så det var vist en fregne :) Har dog hørt, at en almindelig pincet kan stresse flåten, og den derved kan udskille farlige affaldsstoffer, men det har andre åbenbart fine erfaringer med :huh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.