Jeg har ALDRIG haft så svært ved at klare en eksamen, som jeg havde ved at gå til teoriprøve - på trods af at jeg kom hele vejen gennem universitetet, før jeg syntes, at jeg havde gået i skole længe nok. Alle de der skilte og regler... det var bare ikke interessant.
Jeg fik mit kørekort som 20-årig, mest fordi jeg havde lært at køre i USA og lige skulle have papir på det. Men jeg brugte aldrig kørekortet - var ikke glad for at køre bil, havde ikke brug for det i min hverdag... og endte med at køre én gang årligt i ca. 10 år. Det blev jeg selvfølgelig ikke en rutineret bilist af, så jeg blev aldrig god til at køre, og til sidst besluttede jeg mig for, at jeg ikke ville køre mere. Eller rettee: Når jeg fik brug for at køre, ville jeg tage køretimer igen.
Det skete så for to år siden: Jeg startede stort set forfra med køretimer, efter den første håndfuld sagde kørelæreren, at jeg skulle øve mig selv ved siden af timerne, og derfra gik det rigtig hurtigt fremad: I dag elsker jeg at køre og har det fint både med Øresundsbroen i blæsevejr, København City i myldretiden - og alt muligt andet.
Så selvfølgelig lykkes det også dig at tage det kørekort! Du skal bare lige igennem det kedelige...
Anmeld