Hvor længe i forvejen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.675 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. september 2009

mariamiss6

Ja hvor længe i forvejen kan man lave for eksempel smørcreme, og diverse slags fyld....

Hvilken form for smørcreme (eller anden opsmørelse) mener i er bedst til chokoladekage (har brugt billig nutella, det er liiiige i overkanten synes jeg).

Jeg skal lave en kage til på søndag (den 6. September) og jeg springer vidst lige fyldet over. Det er bare en firkantet amo chokoladekage, og så med MMF på. Men jeg vil nu stadig gerne smøre den op, for det er det letteste, når man til sidst skal have mmf på synes jeg....

Hvis der nu skulle fyld i, hvilken ville i så anbefale??? Det skal være super nemt, uden en milliard million forskellige ingredienser, og så skal den være billig, og forholdsvis nem at handle ind til (som i kan købes alle vegne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2009

Pige2009

Som fyld Jordbærmousse.

Jordbær, sukker og fløde.
Jordbærrene moses. Sukkeret tilsættes. Fløden piskes stift og jordbærrene vendes heri. FÆRDIG. Det er SÅ nemt.

Du kan bruge frosne jordbær, som skal optøes, når du skal bruge dem.

Anmeld

2. september 2009

mariamiss6

Hmmmm, tja det var jo også en mulighed.....

jeg har kigget lidt og kom frem til disse 2....

Smørcreme:
200g flormelis
200g smør
2-3 spsk appelsinsaft (tænker appelsinsaften opvejer det søde lidt)

Fyld (hvis jeg kan tage mig sammen til det)

Ananas mousse
1 dåse ananas
1/4 piskefløde
1-2 spsk sukker (hvis man vil)
7 blade husblads....

Tænker at ananasen også giver lidt bid til kagen, den mmf er jo simpelthen SÅ sød, det lige så et hviner i tænderne hehe...

Hvordan synes du det lyder???

Anmeld

2. september 2009

linemus

Hvor lang tid før, du kan lave det, afhænger vel af holdbarheden i ingredienserne. Jeg ville lave det dagen før eller samme dag, som det skal i kagen, og så kan kagen spises 1-2 dage efter. Sådan cirka.

Min favoritsmørcreme af dem jeg har prøvet, er chokoladesmørcreme. Jeg synes hurtigt, smørcreme bliver vammelt pga. smørret, men det hjælper at købe usaltet smør. Har også prøvet nutellasmørcreme (den billige), men det havde en meget kraftig smag, der nærmest overdøvede det lækre fyld. Hvis det skal være nemt, så kan du også komme et lag chokoladesmørcreme ind i kagen i stedet for mousse. Det tror jeg vil være lækkert Du kan fx bruge hvid chokolade, hvis du kan lide det, så der bliver en kontrast. Her er opskriften:

Chokoladesmørcreme
4 æggeblommer
60 g flormelis
100 g blødt smør
100 g smeltet chokolade
Æggeblommerne røres godt med flormelis, smør og den smeltede chokolade blandes i massen.
Tip: Anvend hvid eller mørk chokolade alt efter ønsket farve.

Anmeld

2. september 2009

mariamiss6

linemus skriver:

Hvor lang tid før, du kan lave det, afhænger vel af holdbarheden i ingredienserne. Jeg ville lave det dagen før eller samme dag, som det skal i kagen, og så kan kagen spises 1-2 dage efter. Sådan cirka.

Min favoritsmørcreme af dem jeg har prøvet, er chokoladesmørcreme. Jeg synes hurtigt, smørcreme bliver vammelt pga. smørret, men det hjælper at købe usaltet smør. Har også prøvet nutellasmørcreme (den billige), men det havde en meget kraftig smag, der nærmest overdøvede det lækre fyld. Hvis det skal være nemt, så kan du også komme et lag chokoladesmørcreme ind i kagen i stedet for mousse. Det tror jeg vil være lækkert Du kan fx bruge hvid chokolade, hvis du kan lide det, så der bliver en kontrast. Her er opskriften:

Chokoladesmørcreme
4 æggeblommer
60 g flormelis
100 g blødt smør
100 g smeltet chokolade
Æggeblommerne røres godt med flormelis, smør og den smeltede chokolade blandes i massen.

tror du ikke det bliver for sødt med alt den schokolade????

Anmeld

3. september 2009

linemus

mariamiss6 skriver:

tror du ikke det bliver for sødt med alt den schokolade????

Nej, ikke for mig

Anmeld

3. september 2009

ekzunz

linemus skriver:

Chokoladesmørcreme
4 æggeblommer
60 g flormelis
100 g blødt smør
100 g smeltet chokolade

Nu spørger jeg lige med her.....

Vi skal til sommerfest i børnehaven på lørdag, og jeg skal selvfølgelig have en kage med, men jeg tænker at der ikke skal være for meget fyld, da vi jo ikke har tallerkner og kagegafler. Så en alm. bradepandekage og så et lag af det her smørcreme i midten - tror du at det bliver for fedtet??

Så smører jeg den om med UCF - og så MMF...

Anmeld

3. september 2009

linemus

Znuzke skriver:

Nu spørger jeg lige med her.....

Vi skal til sommerfest i børnehaven på lørdag, og jeg skal selvfølgelig have en kage med, men jeg tænker at der ikke skal være for meget fyld, da vi jo ikke har tallerkner og kagegafler. Så en alm. bradepandekage og så et lag af det her smørcreme i midten - tror du at det bliver for fedtet??

Så smører jeg den om med UCF - og så MMF...

Jeg tror faktisk godt, det kan lade sig gøre. Nogle af børnene vil nok blive lidt fedtede, men det gør de nok alligevel. Og så bare smøre den med et tyndt lag, så mmf'en lige kan hænge ved. Men jeg ville nok vælge enten ucf eller chokoladesmørcreme til laget og opsmøring i stedet for begge slags. Tror det vil smage bedre.

Anmeld

3. september 2009

ekzunz

linemus skriver:

Jeg tror faktisk godt, det kan lade sig gøre. Nogle af børnene vil nok blive lidt fedtede, men det gør de nok alligevel. Og så bare smøre den med et tyndt lag, så mmf'en lige kan hænge ved. Men jeg ville nok vælge enten ucf eller chokoladesmørcreme til laget og opsmøring i stedet for begge slags. Tror det vil smage bedre.

Det har du nok ret i! Så tror jeg at jeg prøver chokoladesmørcremen - chokolade kan man jo aldrig få for meget af
Den opskrift du har skrevet - er det nok til at dække en bradepandekage? Ej - jeg skal jo nok lave db-portion når nu det også skal i som fyld....

Så skal jeg bare ha' overbevist Lukas om at hans mor ikke helt er kreativ nok til at lave spiderman...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.