Maleri - lærred

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. juli 2009

Ida-s-vb

Jeg er meget lidt kunstnerisk anlagt, men børnene har større evner end jeg har, så de har fået en stak lærreder og er ved at udsmykke det meste af huset. Men hvorfor er der sådan nogle plastik-hjørner/dimser med lærredet? Hvor skal de sidde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

Webredaktøren-vb

Jeg er ikke helt sikker, men er det ikke bare den beskttelse lærredet kommer med til, hvis man skal transportere kunstværkerne uden at beskadige dem :huh:

Anmeld

28. juli 2009

mørk-vb

Jeg troede ellers, at du var kreativ, men uglen er måske ikke hjemmesyet? :) Jeg har også altid undret mig over, hvad de der flade trekantede dimsedutter er til og ved det stadig ikke. Men det slog mig lige, at de måske er til at sætte på bagsiden, så at billedet ikke berører væggen direkte, når det kommer op at hænge og dermed ikke laver mærker, hvis man er gået lige lovlig rask til den med malingen på kanterne..?? Måske.. :dry:

Anmeld

29. juli 2009

Bellis-vb

:dry: Hmm ja, hvad ER de små plastik dimser til ?! Det har også altid undret mig :lol: Altså, som minimum kunne der jo godt følge brusanvisning med :P

Anmeld

29. juli 2009

Det er stadig mig-vb

Plastikhjørnerne bliver lavet udelukkende for at beskytte hjørnerne under transport! Men hvis man synes at man vil udsmykke hjørnerne med dem, eller bruge dem til at skåne væggen, jamen så står det en frit for. :laugh: Engang imellem har jeg brugt dem til selve maleriet, altså vendt dem om så de stod på bordet - så kunne man lægge maleriet oven på dem og tørre...så bordet ikke blevet snasket af farve. De fleste sårbare ting kommer med tutter på hjørnerne, alt lige fra sofaborde, bærbare, akvarier, glashylder osv.....

Anmeld

29. juli 2009

mørk-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Plastikhjørnerne bliver lavet udelukkende for at beskytte hjørnerne under transport!
Jamen, de dimser jeg tænker på, sidder ikke fast på hjørnerne, når man køber rammerne, men ligger løst og flagrer inde i det der hulrum, der er på bagsiden i midten af trærammen og der gør de altså ikke meget nytte.. ;)

Anmeld

29. juli 2009

Ida-s-vb

mørk skrev:
Jeg troede ellers, at du var kreativ, men uglen er måske ikke hjemmesyet? :)
Ikke af mig i hvert fald :lol:

Anmeld

29. juli 2009

Ida-s-vb

mørk skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Plastikhjørnerne bliver lavet udelukkende for at beskytte hjørnerne under transport!
Jamen, de dimser jeg tænker på, sidder ikke fast på hjørnerne, når man køber rammerne, men ligger løst og flagrer inde i det der hulrum, der er på bagsiden i midten af trærammen og der gør de altså ikke meget nytte.. ;)
Altså jeg er da ret glad for at det ikke bare er mig der er helt blank... De dimser jeg mener ligger nemlig i hulrummet, sådan nogle aflange nogen man måske vrider af, de er skrå i enden som om de skulle passe i hjørnerne indvendig (hvor der jo også er en rille), men jeg kan ikke helt se hvordan. Det der med at holde det lidt ud fra væggen lyder som en mulig forklaring. Jeg har nemlig maling på væggen fra tidligere kunstværk :angry:

Anmeld

29. juli 2009

Antons mor-vb

Måske er de til at sætte i hjørnerne for at stramme lærredet lidt ud...når man har malet, er det nogen gange blevet lidt slapt...så kan man sætte dimserne i hjørnerne og banke dem lidt fast, så de spænder rammen mere ud...???

Anmeld

30. juli 2009

Det er stadig mig-vb

Hmmmm, dem kender jeg vist ikke! :huh: Jeg kender kun trekanterne. Der hvor jeg køber lærreder, der kan man købe nogle aflange trædimser man kan spænde snorrene med, for et strammere lærred - fungerer næsten som en nøgle man vridder rundt......kan det være sådan en?? :blink:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.