Sidder i en ret træls situation. Jeg har en veninde jeg har kendt i snart 3 år, på trods af at kun bor 100 km væk fylder hun virkelig meget, desværre ikke på den positive måde.
Jeg har rent faktisk været rigtig glad for vores forhold, men det sidste år har det været enormt nedslidende. Jeg ved at hun er MEGET afhængig af mig, og jeg er ikke afhængig af hende.
Hendes liv går i stykker ca. en uge i hver månede når hun får sin menstration, så der skal jeg næsten sætte 1½-2 timer af om aften på at sidde i telefonen og trøste hende. Har hun en kæreste er hun konstant usikker og jaloux og skal selvfølgelig også snakke ALLE små situationer igennem, er hun single er hun ensom og ulykkelig og græder hele tiden. Jeg føler mig virkelig led og ked af at hun fylder SÅ meget i mit liv, hun er trods alt bare EN veninde. Jeg har altid været der 100% for mine veninder, og har altid også været der for hende. Men siden jeg blev gravid for 6 måneder siden har hun været endnu værre, hun ringer hele tiden, fortæller at hun selvfølgelig bliver ved mig de første par uger når jeg har født (er alene), at hun skal være med heeele vejen.
Hun lever i hendes telefon, og skriver ligegyldigheder hele tiden, og ringer 2-3 gange om dagen. Er jeg ikke ved telefonen, som jeg sjældent er kimer hun mig ned hver 10. min og skriver beskeder og spørg hvorfor jeg er sur på hende. Havde på et tidspunkt en anden veninde boende i 14 dage, min anden veninde ringede på (igen ulykkelig) og blev sur over jeg havde planer i 14 dage frem, hun mente at det var for dårligt, når hun jo havde været der for mig da jeg tog beslutningen ang. min graviditet at jeg ikke ville være der for hende. Hun er ulykkelig over hun vejer 15 kg for meget, og har intet selvværd, på trods af jeg vejer 35 kg for meget mener hun stadig at alt er lettere for mig end for hende.
Jeg orker virkelig ikke mere, men hvordan fortæller man lige det på en nogenlunde ordentlig måde?
Hun har allerede fortalt mig at hun ikke kan klare livet uden mig, men jeg ville altså klare livet bedre uden hende.
Jeg ved at jeg ikke både kan være mor og veninder med hende, hun vil aldrig kunne acceptere jeg ikke har tid eller overskud til alle hendes problemer...?
Hilsen en meget dårlig veninde....